ТРОЛЧЕТА е истинско забавление за младите зрители, което предлага уникален пъстър свят, изпълнен с незабравими герои, музика, хумор, приключения и цветове; а за порасналите филмът повдига всеобхватната тема на търсене на щастието и ще резонира дълго и след финалните надписи.
И наистина изпълненият с много песни, танци и прегръдки свят на тролчетата е потопен в щастие, което блика от всеки кадър от филма. ТРОЛЧЕТА изследва как се отнасяме към другите и, най-важното, как се отнасяме към самите себе си. Неговото емоционално заредено послание е, че щастието се крие вътре в нас и може да бъде най-мощната заразяваща сила, когато може да се предава на другите.
Това е актуална и влиятелна тема, особено в днешния свят, който до голяма степен е завладян от негативизъм, страх и липса на равновесие. Историята на ТРОЛЧЕТА навежда на мисълта, че всеки от нас може да донесе промяна чрез позитивно мислене и действия, като същевременно подчертава значението на това да постъпиш правилно, въпреки, че – и още повече когато – си изправен пред огромни предизвикателства. Щастието стои на първо място в съзнанието на режисьора на ТРОЛЧЕТА Майк Мичъл и на партньора му Уолт Дорн, още по време на първоначалния етап на историята и обсъждането й със сценаристите и копродуценти Джонатан Айбъл и Глен Бергер и продуцента Джина Шей.
Двамата режисьори са работили заедно върху поредицата на DreamWorks Animation Шрек, и в детайли познават любимите по целия свят огрита, което ги води към света на далечните им братовчеди - тролчетата. Тяхното детайлно проучване на троловете, които населяват скандинавската митология, разкрива, че тези същества имат безброй форми и размери, от чудовищни гиганти до малки създания, които изпълняват желания. И както DreamWorks направи със Шрек, Мичъл и Дорн решават да адаптира митологичните тролове, за да създадат една нова вселена и пъстър набор от герои. Създателите на филма отбелязват, че са прегърнали един страна от познатата история на троловете. „Бяхме очаровани от това, как тези същества първоначално са били страшно грозни и с течение на времето са еволюирали в сладко грозни, - казва Мичъл. – Докато през 1970 година се превърнаха в символ на щастието.“ Дорн добавя: „Тяхната простота и несъвършенства карат хората да ги почувстват близки и да ги приемат добре.“
И докато продължават своите изследвания върху различните аспекти на троловете, Мичел и Дорн насочват всичките си усилия върху мотивите за щастие и оптимизъм, които въображението им може да възпламени. „Тези идеи бяха завладяващи, както и възможността да създадем митология от нулата, - казва Дорн. - Ние решихме, че е време да започнем да разпространяваме тази радост. Майк и аз имахме празен лист, върху който можехме да създадем всичко с тези герои, тяхната история и техния свят. Запътили се към щастието, ние искахме да създадем филм, който да е смесица от забавление, приключение, сърце, музика, цветове и текстури.“ Продуцентът Джина Шей казва, че в много отношения ТРОЛЧЕТА носи заряда на 70те години на миналия век – времето, „когато е имаше усещане за свобода; диско, поп и денс музиката е бяха навсякъде; всеки караше ролкови кънки. Искахме тролчетата да отразяват тази радост в тяхното общество. Те са също и много миролюбиви.“ Троловете дори имат специален вид часовник, който им напомня да се прегръщат на всеки кръгъл час. Без значение какво правят, когато цъкне часовникът, е „време за прегръдка.“, - отбелязва Мичъл. - Част от щастието е да се свързвате с други хора, и какъв по-добър начин да се покаже това, освен с прегръдка.“
„От друга страна, съседите на тролчетата, Берген, нито са просветени, нито мирни, - казва Шей. - Така че тролчетата трябва да се опитат да приложат тези усещания от 70-те върху великаните и да ги научат, че щастието идва отвътре, и че може да бъде намерено по най-различни начини.“ Това не е лесна задача, защото на Берген има липсват хармония и радост и умеят да намерят щастието си само в материалното, и то по-доста вреден начин. Тяхното блаженство е извън контрола им и носи краткотрайно задоволство.
|