Като един от най-популярните и обичани франчайзи в индустрията на видео игрите, Assassin's Creed е известен със своите вълнуващи екшън сцени. Поредицата бе сред първите, които включиха паркур като основен елемент в играта, с асасини скачащи от покрив на покрив в различни градове - Ерусалим, Флоренция, Париж и Лондон.
За адаптацията на този елемент на големия екран, Кързел иска да подчертае главозамайващия стил с грохотни преследвания с коне, сложни битки с мечове, както и ръкопашен бой. Режисьорът също така е наясно, че във филма трябва да присъства и функцията скок на вярата (leap of fate), емблематичен за Assassin's Creed ход, в който асасините скачат от ръба на сгради и падат грациозно на земята, по гръб във водата, или на бали от сено. „Какво ще стане, ако направите истински скок на вярата? - пита Кързел. - Какво ще стане, ако действително видите асасин да скача от сграда на сграда? Киното е толкова велико, именно защото може да внесе навсякъде човешки елемент. Публиката реагира и приема идеята, че гледат реални човешки същества, които действително полагат усилията и рискуват живота си да правят тези опасни неща.”
Кързел и неговият екип наемат едни от най-добрите таланти по паркур за да им помогнат в екшън сцените на ASSASSIN'S CREED, а не да разчитат прекалено на CGI фокуси. Продукцията пътува до някои от най-зашеметяващите и красиви краища на света с надеждата да заснемат единствени по рода си сцени, които ще предложат на зрителите поглъщащо и реалистично преживяване.
„Не исках във филма образите да изгледжат като супергерои, - казва Кързел. - Исках зрителите да ги гледат и да си мислят „Уау, има хора, които правят това и го правят като олимпийци. Знам, че ще видят разликата от снимките на зелен екран, защото тази неща се усещат. Затова и подходихме по методите на старата школа и направихме целия филм по-човешки и по-близък.”
Снимките започват в края на август 2015 г. и приключват до януари 2016 г. Филмът е заснет за над 90 дни в Малта, Испания и студио 007 на Pinewood Studios. „В епоха на компютърните специални ефекти искахме да имаме колкото е възможно повече снимки на терен, като едно време, - казва Фасбендър. - Искахме да заложим онова чувство, където почти може да опитате от потта на героите, кръвта им и реалните усилия, които филма предлага в екшън сцените.”
Кързел се обърна към всепризнатия координатор на каскадите Бен Куук (007 координати: Скайфол) за проектиране на бойния стил на асасините, така, че да е верен на играта, но и достатъчно впечатляващ за кинолюбителите. Автентичността винаги е била водеща. Куук казва: „Разполагах с някои от най-добрите експерти по паркур, които светът може да предложи, и екипа по каскадите може да използва тези физически способности, които хората имат, без да се налага да полудяват с аксесоари или въжета. Така, че на екрана ще видите хора, които правят реални каскади."
Опасността е твърде осезаема: продукцията снима на покрива на 500-годишна църква в Ла Валета, столицата на Малта. За някои каскади, свързващите въжета се захващат за вековната зидария и се надяват, че ще издържи. „Чувството за опасност по време на снимките допринася за реализъма, внася кислород в филма, - казва Кързел. - Усилията за снимане на живо прави кино усещането много по-завладяващо."
Като човек, който никога не се е плашил от предизвикателството на екшъна, звездата Фасбендър, прави много от собствените си каскади. „Той работи изключително много, - казва Кързел. – Тренира много и работи на паркур. Засне сам много бойни сцени. Мисля, че това бе нещото, което много му хареса в този филм - да вземе активно участие във физическото изграждане на героя си от миналото.”
„Тренирах всяка сутрин преди работа за сила и за кондиция, - казва Фасбендър. - След това продължавах с обучение по паркур, което е централно за видеоиграта, така, че е много важно за мен да го направя както трябва. По отношение на бойната техника на Агилар, той се бие с ножове на китката, така имаме тонове близък бой с много поразяващи и удрящи движения. Не сме искали битките да са красиви на вид. Искахме да има елемент на хаос и жестокост. Така че на моменти, всичко е много красиво и стилизирано, а следващия миг, се превръща в кървав, груб и хаотичен екшън, с повече трескава мисъл и импровизация.”
|