Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало » Филми »

Логан: Върколакът

ПОСЛЕДНАТА ИСТОРИЯ ЗА ВЪРКОЛАКА - Логан: Върколакът / информация за филма

Logan 2017
ЗА ФИЛМА ГАЛЕРИЯ ТРЕЙЛЪРИ АКТЬОРИТЕ И ЕКИПА НОВИНИ ОЩЕ ЗА ФИЛМА МНЕНИЯ

ПОСЛЕДНАТА ИСТОРИЯ ЗА ВЪРКОЛАКА

23.2.2017  |   синефиш.бг
За първи път Хю Джакман внася типичната наелектризиращата си енергия в образа на мутанта, известен като Върколака, през 2000 г. във филма, с който започна съвременния комиксов блокбъстър - Х-Мен на режисьора Брайън Сингър. Оттогава обичаният австралийски актьор е влизал в кожата на най-известния мутант в света рекордните 10 пъти на голям екран. Този път, с ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТ, Джакман има шанса да направи нещо много специално за пенсионирането на дългогодишното си екранно алтер его.

Искахме нещо, което да се усеща много по-различно, много свежо и в крайна сметка много човешко, - казва Джаксън, - защото ми се струва, че силата на Х-Мен и силата на Върколака се крие повече в човещината от колкото неговата суперсила. При изследването на този образ за последен път, исках да стигнем по-близо до сърцето на този човек, а не да наблегнем на това, което ноктите могат да правят.“

От самото начало, Джексън винаги е имал дарбата да напипа човешкото у Логан, скрито под грубия му, осеан с белези външен вид. С това премерено и  дълбоко вълнуващо изпълнение, актьорът прави образа пълнокръвен - от дъвчещия пура и избухлив самотник, до верен другар по оръжие,  готов да пожертва всичко за това, в което вярва.

Разбира се Джаксън и режисьорът и съсценарист  на ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТ Джеймс Манголд, вече бяха отвели образа надалеч с предишния соло проект Върколакът (2013). Този по-ранен филм, адаптиран по култовите за 80-те години  комиксови минипоредици на Крис Клермонт и Франк Милър, изпълнен ни заля с духа на японски ноар и самурайски филми, в съчетание с американски уестърн. Там видяхме Логан как е изтръгнат от самоналоженото си изгнание само за да бъде въвлечен в екшън интриги в Япония. Филмът спечели похвали от критиката за фокуса върху внимателния разбор на вътрешния смут на Логан, вместо стриктно да се придържа към сложни екшън сцени.

Манголд казва, че след опита си с Върколак, двамата не са планирали непременно да си партнират в друг проект около Логан. „Хю и аз бяхме в колебание относно нов подобен филм, - казва режисьорът, който за първи път работи с Джакман в Кейт и Леополд през 2001 г. - Ако щяхме да го направим, исках да го насоча в посоката, която ме интересува. Към интимната и първична история на героите, в която да изследваме страховете и слабостите на тези образи; към един филм, който ги прави повече хора.“

Дори преди да приемат проекта, Джакман и Манголд разбират, че историята е необходимо да съществува отделно от наситената и опияняваща митология на франчайза Х-Мен. „И двамата искахме филм, който да е самостоятелен, - казва Джакман. - Този филм е много по-реалистичен, отколкото другите, които сме правили преди в поредицатаХ-Мен, а вероятно и и някой от другите комиксови филми. Този е далеч по-човешки.“

Авторът на сценария на ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТ, Манголд, с помощта на  съсценариста от Върколакът Скот Франк (Билет за отвъдното, Върколакът) и Майкъл Грийн (Пришълец: Заветът), се насочват да създадат история, съсредоточена върху образите на Логан, Ксавие и Лора, които си проправят път в един безплоден пейзаж.

Имах в главата странна представа какъв филм за пътуване иска, да направя с тези образи, но по начин, който почти сам влизам в капана като режисьор, - казва Манголд. – Ако ги затворя в кола на магистралата,  ще съм с вързани ръце. Не можем да направим нещо като сблъсък на два свят или извънземно нашествие - филма в основата си ме принуди да работим на по-интимно ниво.“

Също така за Манголд, който отдавна гледа на Логан като на духовен наследник на големи западни герои като Джоузи Уелс на Клинт Истууд или Шейн на Алън Лад, е важно да прибере от Върколакът неговата непобедимост, за да направи героя по-уязвим и по-открит. „Идеята е в този филм зрителите да го намерят в състояние, в което способността му да се лекува е изключително намаляла, - казва Манголд. - Силата му е намалена, собственото му здраве и психическото му състояние са потънали мрак.“

Въпреки, че действието в ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТ се развива повече от 50 години след събитията, изобразени в Х-Мен: Дни на Отминало Бъдеще (2014 г.), това е самостоятелен разказ, който е по-скоро е интимно семейно пътуване - макар и изпълнено с рискови екшън сцени – отколкото традиционното научно-фантастично приключение, движено от взривни визуализации. „Искахме да се появи с гръм и трясък, - казва Манголд. - Но след като градовете и планетата са унищожени – ще трябва да обосновем взрива, няма нужда просто да е шумно.“

В началото на филма Логан е уязвим и пречупен под тежестта на проклятието на неговото безсмъртие. Грижи се за отслабения Чарлс Ксавие (Патрик Стюарт) в изоставен завод в края на безстопанствена рафинерия. Към тях се присъединява трети мутант, Калибан (един от създателите на сериала Офисът  - Стивън Мърчант), и остава при тях в неизвестност в момент, когато светът вярва, че всички мутанти са минало.

Дните в пиене и относителна самота за Логан са прекъснати, когато той с нежелание се оказва пазител на едно младо момиче, Лора (Дафни Кийн). Тя има суперсили точно като неговите: от ръцете й и от краката й в моменти на ярост се изскачат същите нокти от адамантий като на Върколака. Той не изгаря от желание да поеме тази нова отговорност - твърде е уморен, за да играе ролята на герой още веднъж.

Той не иска да помага. Изобщо. - казва Джакман. - Той не иска да има нищо общо с това. Етапът от живота му, когато е откликвал на молбите и виковете за помощ на хората е отдавна отминал. Стигнал е до заключението, че когато помага, в крайна сметка нещата стават по-зле. Хората, които обича накрая са наранени - ако той дойде твърде близо, или опитва твърде силно, всичко завършва с болка, загуба и унищожение.

Натоварени да предпазват детето от смъртоносния кибер-злодей Доналд Пиърс (Бойд Холбрук), Логан и Професор X тръгват през враждебна територия да заведат Лора до място, наречено Еден, където се твърди, че младите мутанти могат да са в безопасност. Но Пиърс и страховитата му армия от киборги са решили да върнат момичето на д-р Зандер Райс (Ричард E. Грант), зловещият генетик към Алкалай, който е задействал мутациите й чрез серия от нечовешки експерименти с надеждата да създаде дете супер-войник.

Той е социопат, който няма емоционално разбиране или чувства към мутантите, които създава, - казва Грант. - Той гледа на човешките същества като на нещо, което може да се клонира, ориентиран е крайно научно към всичко. Той няма никаква реална емоционална ангажираност.

Страховитите физически способности на Върколакът са намалели с течение на времето, и безмилостното преследване ще вземе голям и кървав данък.
Често се твърди, че един филм е толкова голям, колкото е голям главният злодей, и Джакман бърза да похвали Холбрук, който изпълнява  ролята на откачения Пиърс. „Бойд е феноменално талантлив актьор, наистина надарен артист, - казва той. -

Когато прочетох сценария, му казах, че според мен Пиърс е една от най-трудните роли. Най-големите злодеи изглежда сякаш се забавляват повече от другите във филма, и той показва точно това. И го прави блестящо, защото може в миг да превключи и да бъде и много опасен, но и забавен."

Актьорът споделя много топли думи и за младата си звезда, Дафни Кийн, която прави своя филмов дебют във ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТ с виртуозно изпълнение.“Тя е една изключителна актриса, и за мен е чест да споделя филма с нея, - казва Джакман. - Лора генетично има ДНК на Върколак, има елементи от него в нейната личност и в нейната физика, които не е лесно да се изиграят. Открих, че ми е трудно да изразя някои неща, когато бях на 30, да не говорим за 11-годишно момиче, а тя въобще няма моите трудности. Тя е много лека, жизнена и изпълнена с енергия. Да играе постоянно ядосан, изпълнен с ярост мутант, който ще ви откъсне главата само да я погледнете накриво, е толкова противоположно на нея като личност, но тя се справи отлично.“

Стюарт също е очарован от нейния професионализъм: „Тя е дете, което играе с тежестта, интензивността и разнообразието на много опитен актьор“, - казва Стюарт.
„Лора отначало е много тихо дете, - казва Кийн. - Тя не може да изрази тъга както нормално дете би направило, затова когато става наистина ядосана, тя започва да убива хора. Забавно е, че докато прави това, обича да носи нежни розови тениски с еднорози, дъги и такива неща."

Заради общите им черти, Логан знае че може да помогне на Лора да се справи с чувствата и да канализира завладяващата я ярост. „Логан притежава доброта в сърцето си, ако я нямаше, той щеше да е идеалната машина за убиване, защото става абсолютно обезумял, - казва Джакман. - Той може да отнеме живота на всеки, но има сърце, има съвест, има ум. Той не може просто сляпо следва целта, която му е дадена.“

И докато Логан служи като бащина фигура за Лора, в същото време той е блудния син за Чарлз Ксавие, който се бори с влошаващото си заболяване, което заплашва да навреди на други хора. „Той е стар, болен, но най-важното е, че е опасен, - казва Стюарт за Чарлз. - Силите му са извън контрол, а те трябва да бъдат контролирани, защото е опасен. И Логан е човекът, който се грижи за него, бди над него, спори с него и го вдига, когато е паднал.“

Стюарт продължава: „Линията за супергероя и силите на мутанта не са толкова в центъра на вниманието, колкото са били досега във всички други филми. Чисто човешкото чувството, личностните взаимоотношенията са по-силни в ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТ, отколкото е преди. Джеймс е създал един свят, който е ни познат от ежедневието, и все пак е увит в този водовъртеж от страх, вълнение, опасност и необходимостта да избяга.“

Подобно на Джакман, изпълнението на британския актьор в ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТ е кулминация на дългогодишната му работа на екрана. „Той се наслаждаваше на този герой, и това си личи, - казва Джакман за Стюарт. – Той представя едно сърцераздирателно, красиво, многослойно и комплексно изпълнение, което е невероятно ясно и прозрачно на моменти. Зрителите ще видят връзката между него и Логан като между баща и син в целия й колорит: гордост, разочарование, гняв, чувство на неудовлетвореност. Всичко това се вижда на екрана.“

Дори Калибан, който също е член на това необикновено семейството, и известния антисоциален Логан се радват на известна доза другарство. „Чувствах че е важно за мен да не съм просто постоянно настроен антагонистично към Логан, - казва Мърчант. – Че бихме могли да имаме няколко минути, в които да има малко топлина между нас, за да се подсили отново идеята за сурогатно семейство."

Това е филм за семейството, - потвърждава Манголд. - Това е филм за лоялност и любов, и по-специално за образа на Логан, който упорито е избягвал интимност през дългия си живот, най-накрая се оставя да бъде завладян от нея.

Манголд решава да поеме с ЛОГАН: ВЪРКОЛАКЪТ в една по-зряла посока, за да се изследват човешките слабости, смъртта и сложните връзки, които свързват семейства заедно. „Не исках да правя жесток филм, по-груб или по-нецензурен, - казва Манголд. - Исках да направя филм за възрастни, а не за девет-годишни деца. Защото темата на този филм е много по-зряла."

Безспорно, че филмът е насочен най-вече за дългогодишните фенове на Върколака, за тези, които са следвали персонажа на Джакман през последните 17 години. В действителност, това е от решаващо значение за Джакман, който вече е казал сбогом на дългата си история в X-Мен, да даде всичко от себе си на екрана, за това последно приключение.

В един момент се примирих с факта, че това е последният филм, - казва Джакман. - Обичам този герой, за мен той бе невероятен. Бих излъгал, ако кажа, че щях да съм добре, ако не чувствах, че съм дал всичко от себе си, всичко. Всеки ден, всяка сцена е един вид битка, за да имате най-доброто от този образ, за да имате най-доброто от мен, - заключава Джакман. - Имаше елемент на живот и смърт. Знам, че звучи драматично, но така го усещах."





 
 

Снимки

 

Гунди – Легенда за любовта Гунди – Легенда за любовта Гунди – Легенда за любовта
Гунди – Легенда за любовта Гунди – Легенда за любовта Гунди – Легенда за любовта
Сине Гранд Сине Гранд Cine Grand Bulgaria



ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg