През юни зрителите на bTV Cinema отново ще гледат любимите си заглавия от класическото кино всяка сряда от 23:00 часа. Сред заглавията, които феновете на черно-белите филми ще видят са „Случка с Джейн”, „Случи се една нощ”, „На кея” и „Дивият”.Класическият маратон започва на 6 юни с комедийната драма „Случка с Джейн” с участието на Джак Лемън, Дорис Дей, Ърни Ковач, Мери Уикс, Стийв Форест и др. Джейн Осгуд се опитва да издържа двете си деца чрез бизнес с омари. След като по невнимание една от пратките е съсипана на железопътната гара, Джейн решава да потърси отговорност от Хари Фостър Малоун, директор на гарата и „най-подлият човек на света”. С помощта на своя верен приятел и адвокат – Джордж Денхам, Джейн осъжда Малоун, който трябва да плати омарите, както и загубения й бизнес. Оказва се, че всъщност тя е получила доста повече от това, за което са се договорили…На 13 юни от 23:00 часа зрителите на bTV Cinema ще гледат криминалната биографична драма „Случи се една нощ”. Когато богатото момиче Ели Андрюс (Клодет Колбер) се омъжва за жиголото Кинг Уестли, тя е отвлечена от нещастния си баща, който се надява да анулират брака на Ели. Тя успява да избяга от семейната яхта във Флорида. Докато бяга, се сблъсква с Питър Уорн (Кларк Гейбъл) - наскоро уволнен журналист, който се съгласява да й помогне да отиде в Ню Йорк, в замяна на нейната история. Двамата се влюбват един в друг. И когато Ели се прибира у дома, тя не може да остави Питър. Той приема пари, за да се ожени и тя е убедена, че я е изоставил. И все пак, след като баща й организира нова сватба с Уестли, разбира, че Ели обича друг и решава да събере дъщеря си с Питър... „Случи се една нощ” е награден с отличителните 5 награди „Оскар” - за най-добър филм, най-добър режисьор (Фран Капра), най-добър актьор (Кларк Гейбъл), най-добра актриса (Клодет Колбер) и най-добра адаптация (Робърт Рискин).На 20 юни от 23:00 часа зрителите на bTV Cinema ще гледат класическата криминална драма „На кея” с участието на Марлон Брандо, Род Стайгър, Пат Хенинг, Лейф Ериксън, Ева Мари Сейнт и др. Тери Малоу мечтае как да стане непобедим боксьор, докато се грижи за гълъбите си и изпълнява поръчки за корумпирания шеф на пристанищния профсъюз Джони Френдли. Тери става свидетел на убийство от двама от гангстерите му и по-късно се среща със сестрата на убития, чувствайки се отговорен за смъртта му. Тя го запознава с Бари, който се опитва да изкопчи информация за властите, която да разобличи рекетьорите. „На кея“ е носител общо на 8 награди "Оскар", включително за главна мъжка роля на Марлон Брандо, 16 отличия и 7 номинации.В последната сряда на юни в драмата „Дивият” зрителите на bTV Cinema ще видят Марлон Брандо, Лий Марвин, Мери Мърфи, Робърт Кейт, Пеги Мали и др. Джони (Марлон Брандо), неофициален лидер на клуба на мотоциклетистите Black Rebels, отвежда своите последователи до малък град, само за да си създаде неприятности. Те обръщат коли, подпалват улици и обиждат жителите на града. Градското ченге Хари (Робърт Кейтс) не успява да контролира мотоциклетистите, нито пък другата банда, която идва в града, водена от Чино (Лий Марвин). Джони, привлечен от дъщерята на Хари Кейти (Мери Мърфи), не може да й обясни своя начин на живот, нито пък разбира нейния. Когато случайно загива човек, Джони е подгонен от хората в града, но окръжният шериф го спасява... ... още »
След като оглавяваше български бокс офис в продължение на две седмици, комиксовия екшън “Отмъстителите 3D” бе изместен от лидерската позиция от ексцентричната премиерна комедия със Саша Барън Коен, “Диктаторът”. За дебютният си уикенд в България, лентата на режисьора Лари Чарлс е натрупала 139 641 лева, а в комбинация със спечеленото от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 157 091 лева. Подобно на “Борат” и “Бруно” (други два филма в които Саша Барън Коен играе непочтителни персонажи), “Диктаторът” беше предшестван от масивна рекламна кампания, подкрепена от самия актьор, който се появяваше в костюма на героя си на голям брой медийни събития.Рекламата беше осезаема и в България и изглежда е била повече от достатъчна за да привлече вниманието на голям брой зрители. Стартовите приходи на “Диктаторът”, който не разчита на по-високите цени за 3D-прожекции, са напълно задоволителни за такъв род комедии и още от сега може да се каже, че лентата ще се превърне в стабилен бокс офис хит в България. Имайки в предвид, че триизмерния “Мъже в черно 3” тръгва по кината от тази седмица, комедията едва ли ще запази лидерската си позиция но ще успее, само до няколко дни, да надмине границата от 200 хиляди лева. В най-добрия случай, “Диктаторът” ще завърши българското си представяне с приходи от около 500 хиляди лева.Втори в класацията е “Отмъстителите 3D”, който да изминалите три седмици от премиерата си е натрупал общо 899 672 лева – повече от добро постижение, което напълно оправдава предварителните очаквания. Фантастичният екшън вече се нареди сред най-печелившите филмови продукции на всички времена в световен мащаб, което едва ли е толкова изненадващо като се има в предвид, че става дума за първия високобюджетен холивудски филм в който са представени заедно някои от най-известни комиксови супергерои от вселената на компанията Марвел. “Отмъстителите 3D” продължава да привлича българските зрители в кината и до една седмица ще успее да надмине рекордната граница от един милион лева. Въпреки огромния интерес от страна на публиката, продукцията с Робърт Дауни-мл. и Самюел Джаксън няма да може да подобри постигнатото от “Аватар” (над 4 милиона лева), но все пак има реалния шанс да се превърне в най-успешния филм в България за тази година.Третата позиция е заета от филма на Тим Бъртън “Тъмни сенки”. За почти две седмици по родните киноекрани, комедийният трилър е спечелил 92 964 лева, което определено е под очаквания за високобюджетна продукция с участието на звездата Джони Деп. “Тъмни сенки” бе предшестван от прилична рекламна кампания, която обаче не е успяла да привлече вниманието на по-голям брой зрители. Все пак, трябва да се има в предвид, че “Тъмни сенки” е базиран на почти непознат в България телевизионен сериал, а и по принцип филмите за вампири (с изключение на поредицата “Здрач”) никога не регистрират огромни постъпления в бокс офиса, независимо от това кои актьори участват в тях. Въпреки всичко това обаче, готическата лента няма да бъде счетена за пълен финансов провал в България, но и със сигурност няма шанс да натрупа приходи които да я наредят сред успешните заглавия на сезона.Четвърти в класацията е екшъна “Сейф”, който за близо един месец по кината е натрупал общо 233 817 лева. Приличното представяне на филма доказва за пореден път, че Джейсън Стейтъм има голям брой почитатели в България, които винаги подкрепят филмите му докато те се прожектират в кината. “Сейф” няма да бъде успешен колкото предишния филм на Стейтъм (миналогодишния “Елитни убийци”), но имайки в предвид по-скромните очаквания този път, лентата се представя напълно достойно и удържа на конкуренцията. При всички положения “Сейф” ще успее да надмине границата от 300 хиляди лева.Триизмерната анимация “Пиратите! Банда неудачници” застава на пето място, със спечелени за седем седмици 239 994 лева. Лентата регистрира още едно увеличение на посещаемостта (този път от 24 процента) и дори се изкачи с една позиция нагоре в бокс офис класацията. Като фактор за това представяне може да бъде отчетен факта, че до края на миналата седмица “Пиратите! Банда неудачници” беше единствената нова (и скъпа) триизмерна анимация, която се прожектира в киноверигите в България и на практика не се конкурираше с друг представител на този жанр. Разбира се, филма няма да може да се нареди сред най-големите хитове на сезона, но имайки в предвид че тръгна по кината почти незабелязано, досегашното му представяне може да бъде счетено за задоволително.Премиерната сръбска лента “Парад” е на шеста позиция, със спечелени за първия уикенд приходи от едва 10 384 лева. Въпреки, че си спечели славата на един от най-гледаните филми на Балканите, “Парад” се представя слабо в България, което едва ли е изненада за някого. Много рядко се случва сръбски филм да се сдобие с киноразпространение в България, а и дори това да стане (какъвто е сегашния случай) приходите са винаги скромни. Друга пречка пред лентата е факта, че е началото на летния кино-сезон и по това време по-голямата част от публиката е фокусирала вниманието си върху мащабните холивудски блокбастъри като “Отмъстителите 3D”. “Парад” със сигурност ще остане в сянката на тези мегапродукции, но все пак е похвално, че лентата успя да намери място в топ 10.Премиерният военен екшън “Мъже от стомана” заема седмо място в класацията, като за премиерният си уикенд в България е спечелил 9 226 лева. Като към това прибавим и спечеленото от предпремиерите, общата сума се увеличава на 21 274 лева – скромно, но не и изненадващо представяне. “Мъже от стомана” тръгна по родните киноекрани почти незабелязано въпреки доброто си представяне в САЩ, и въпреки рекламите, които наблягаха на това, че повечето участници във филма са истински войници от армията, а не актьори. Въпреки, че принадлежи към екшън-жанра, филма на режисьора Скот Уо просто не е от този тип екшъни които успяват да привлекат голям брой зрители в кината. Едва ли през следващите седмици “Мъже от стомана” ще набере повече скорост и очакванията са, че лентата ще бъде бързо изместена от предстоящите премиерни високобюджетни филми като “Мъже в черно 3”.“Недосегаемите” е на осма позиция, със спечелени за две седмици 32 094 лева. Представителите на комедийно-драматичния жанр, особено тези които са правени в Европа, много трудно регистрират добри финансови постъпления в България и по всичко изглежда, че “Недосегаемите” няма да бъде изключение. Филмът се радваше на големи успехи в родината си Франция, но съдейки по спечеленото до момента в България, публиката не е изявила голям интерес. Все пак, в сравнение с първите си седем дни “Недосегаемите” се представя по-добре през втората си седмица и въпреки, че няма да бъде счетен за голям бокс офис хит, филма ще успее да натрупа ако не големи, то сравнително прилични за независима френска продукция приходи.Екшънът с Мел Гибсън “Как прекарах лятната си ваканция” е девети, със спечелени за две седмици 32 991 лева. Филмът беше заснет в пълна секретност и без никакъв медиен шум, и в повечето страни бе разпространен директно на DVD. България е една от малкото държави в които лентата се прожектира в кината и въпреки участието на Гибсън приходите не могат да бъдат наречени впечатляващи. Разбира се, “Как прекарах лятната си ваканция” няма никакви претенции за огромни финансови постъпления и затова скромното му представяне му до момента съвсем не е изненадващо.Триизмерната фантастика “Гневът на титаните” е на десета позиция, като за изминалите от премиерата осем седмици е натрупала общо 697 629 лева. Преди около три седмици, лентата със Сам Уортингтън, която стартира българското си представяне много добре, изненадващо регистрира голям и внезапен спад в посещаемостта и така изгуби шанса си да достигне границата от един милион лева и да подобри постигнатото от предшественика си от 2010-та година. Въпреки това, “Гневът на титаните” натрупа стабилни приходи, които от своя страна го наредиха сред най-успешните пролетни ленти. ... още »
През 2010-та година по кината се завъртя комиксовия приключенски екшън с Никълъс Кейдж и Клои Морец “Шут в г*за!”, който въпреки високото си възрастово ограничение, противоречивите сцени с насилие включващи деца и необичайния поглед към света на супергероите, успя да донесе на създателите си приходи от близо 100 милиона долара в световен мащаб. Веднага след това се появиха слухове за подготвяно продължение, но едва през месец февруари тази година създателя на комикса вдъхновил оригиналната лента, Марк Милар, разкри че студиото Юнивърсъл Пикчърс е дало зелена светлина за направата на втората част.Снимките на “Шут в г*за! 2” ще започнат през месец септември, а на режисьорския стол ще седне създателя на “Никога не се предавай”, Джеф Уадлоу. Уадлоу замени оттеглилия се Матю Вон, който реши да се насочи към продължението на миналогодишния си хит “Х-Мен: Първа Вълна”.Въпреки разпространената информация относно старта на снимките на “Шут в г*за! 2”, от Юнивърсъл Пикчърс не разкриха дали изпълнителите на главните роли в първата част Арън Джонсън, Клои Морец и Кристофър Минц-Пласе ще се завърнат за продължението. Но сега, по време на интервю свързано с протичащия в момента фестивал Kapow! Comic Con, създателя на комиксите от поредицата “Шут в г*за!” и продуцент на оригиналния филм Марк Милар поговори накратко за актьорския състав на втората част.Милар: “Доколкото ми е известно, всички главни актьори от първата част ще участват и в продължението. Графикът на Клои (Морец) е много натоварен, но смятаме, че ще успеем да наредим нещата. Освен това мога да кажа, че всяка ужасяваща и предизвикателна сцена от комикса ще присъства във финалната версия на филма. Много хора които са чели комикса казват, че няма начин да представим всичко това във втората част. И те грешат. Всяка една от тези сцени ще влезе във филма.”Както може да се очаква, подробностите свързани със сюжета на “Шут в г*за! 2” се пазят в пълна тайна, но Милар разкри няколко допълнителни детайли относно персонажите на Арън Джонсън и Клои Морец, Kick-Ass и Hit-Girl.Милар: “Hit-Girl се отказва от живота си на супергерой, но тя все пак ще бъде важна част от продължението. Първите 30 минути от филма ще бъдат фокусирани главно върху нея, а следващите 70 минути ще се фокусират върху Kick-Ass. Работим върху сценария от осем месеца насам и искаме всичко да се получи по възможно най-добрия начин. Искаме хората които харесаха първия филм да харесат и продължението. Това е най-важното за нас.”За момента не се знае кои актьори ще партнират на триото Арън Джонсън, Клои Морец и Кристофър Минц-Пласе, но имайки в предвид че старта на снимките ще бъде даден през септември, очакванията са че в най-скоро време от Юнивърсъл Пикчърс ще обявят и цялостния актьорски екип на продукцията.Освен режисьор на “Шут в г*за! 2”, Джеф Уадлоу е сценарист и продуцент на филма в партньорство с Марк Милар и създателя на оригиналната лента Матю Вон. Бюджетът за направата на лентата ще се равнява на около 40 милиона долара, а снимките ще протекат в Ню Йорк Сити и щата Калифорния.Световната премиера на “Шут в г*за! 2” ще се състои през есента на следващата година. Точната дата все още не е определена. ... още »
През юни bTV Cinema отново ще предложи на зрителите си премиерни за България заглавия. Първият ексклузивен канал за филми и сериали ще даде възможност на телеманиаците да видят първи в родния ефир комедийния мюзикъл „Тенейшъс Ди: Перцето на съдбата”, романтичната драма „Дневникът на Сюзън за Никълъс”, криминалната драма „Убиецът от Грийн Ривър” и криминалния минисериал „Чаровният убиец”.Премиерите за българския ефир по bTV Cinema стартират на 4 юни в 21:00 часа с комедийния мюзикъл „Тенейшъс Ди: Перцето на съдбата”. Станете свидетели на раждането на Тенейшъс Ди - най-великата и най-шантава рок-група на всички времена. Включващ много кино и рок-звезди и безброй зверски майтапи, филмът ще ви остави жадуващи за бис. Един съдбовен ден Джей Би (Джак Блек) и Кей Джей (Кайл Гас) се срещат и разбират, че тяхна съдба е да обединят музикалния си талант и да влязат в историята. Но успехът продължава да им се изплъзва и те решават да намерят легендарното Перо на съдбата – специално перо за китара с магически сили, които могат да превърнат всеки аматьор в рок-легенда. Тяхното епично търсене, което включва сблъсъци със закона, готини студентки и Йети, ще ви накара да се смеете, докато ви заболи, и след това да се посмеете още малко.На 13 юни от 21:00 часа зрителите на bTV Cinema ще гледат премиерното за България заглавие „Дневникът на Сюзън за Никълъс”. Това е драматичната историята на брат и сестра, които бягат от разкъсваните от войни Балкани.Една жена разкрива истината за бившия си любовник от дневника, написан от бившата му съпруга за сина им Никълъс. Кейти Уилкинсън (Пъркинс) е редактор на книги от Ню Йорк, която се влюбва в писателя Мат Харисън (Скеч). В нощта, в която Кейти планира да задълбочи връзката им, Мат й заявява, че къса с нея и я оставя без никакво обяснение. Кейти е съкрушена и бременна с детето му. Докато Кейти се опитва да осъзнае какво се е случило, получава пратка от Мат, която съдържа дневник, написан от неговата съпруга Сюзън (Апългейт) за техния малък син Никълъс. С бележка към него, Мат обяснява че, въпреки че ще й е трудно да го прочете, се надява, че дневникът ще й помогне да го разбере по-добре. Със всяка страница Кейти започва да осъзнава болезненото пътуване, което той наскоро е преживял, как то е повлияло на всичко в живота му, а на свой ред и на нейния собствен живот.На 20 юни от 21:00 часа bTV Cinema ще излъчи премиерната за криминална драма „Убиецът от Грийн Ривър”. Базиран на книгата, написана с участието на Робърт Кепел, бивш главен криминален следовател за главен прокурора на щата Вашингтон, филмът разказва за усилията на Кепел (в ролята Брус Гринууд) да открие серийния убиец Гари Риджуей, познат също като Убиецът от Грийн Ривър. С досие от десет неразкрити убийства в ръцете,, Кепел се съгласява с плана да включи в разследването масов убиец с подобен профил, който в момента излежава присъда, с надеждата, че чрез него ще стигне до Риджуей. Кепел заминава за Флорида, за да проведе серия от смразяващи интервюта с добре познатия в престъпния свят Тед Бънди. Колкото повече Бънди се надява, че помагайки в разследването, самият той ще избегне смъртната присъда, Кепел попада в тежката ситуация да осигури неговото съдействие без да дава обещания, които не може да изпълни.На 27 и 28 юни от 21:00 часа зрителите на bTV Cinema ще проследят двете части на премиерния за страната минисериал „Чаровният убиец”. Базиран на реална история, този филм обрисува живота серийния убиец Тиодор Робърт Бънди. През 1974 година, след като е убил няколко млади жени, той се премества от Сиатъл в Юта, където следва право и където други момичета изчезват.Необходимо е участието на много полицейски сили, за да работят успешно по случая. Скоро, но не достатъчно скоро, полицията елиминира безкрайните възможности и стига до него. Случаят на Бънди става публично достояние чрез медиите, а неговото излъчване на добро момче му спечелва много съчувствие, но и много омраза. ... още »
Не, не става дума за 10-те жени, които най-често си фантазирате, а за 10 от най-впечатляващите женски персонажи от фентъзи филмите. Но и така не е далеч от истината.Поводът – тези дни отбелязахме завръщането на екран на сериала, който разтърси целия свят – „Игра на тронове”, базиран върху поредицата „Песен за огън и лед“ на Джордж Р. Р. Мартин.И ако повечето фенове (особено жените) изгарят от нетърпение да видят разразяването на предстоящата война, истинската причина, заради която ние го чакаме с пяна на уста, е завръщането на Емилия Кларк в ролята на Денерис Таргариен – русата съпругата-принцеса, превърнала се във воин, която стана секс символ на сериала.В нейна чест, а и понеже макар и актуална, тя не е единствената, ви предлагаме още 9 от най-желаните фентъзи героини на всички времена и измерения.10. Нейтири („Аватар”)Много от нас се питаха дали са запазили разсъдъка си, когато на излизане от прожекцията на „Аватар” се озъртахме наоколо да видим някоя триметрова синя извънземна жена. Някои се дори се опитаха да си резервират билет до Пандора с надеждата да открият там своята собствена На’ви принцеса-воин.Дали буйното въображение на Джеймс Камерън, майсторското използване на технологиите в киното или страховитото изпълнение на Зоуи Салдана придадоха живот на този образ, не е толкова важно. Единственото, което има значение, е че Нейтири не съществува и още сме в депресия заради това. А и продължението на „Аватар” не се очаква скоро…9. Сюзън Певънзи („Хрониките на Нарния“)Когато за пръв път видяхме Сюзън в „Лъвът, Вещицата и дрешникът“ на К. С. Луис, тя беше почти дете, втората по възраст от четирите деца от семейство Певънзи. Но с развитието на книгите и сериала Сюзън порасна и от смела 12-годишна хлапачка се превърна в прекрасна кралица с гарваново черна коса, наричана Сюзън Благородната.Вече е достатъчно голяма за да… пие например. А и дочуваме, че напоследък в Нарния нощният живот бил разнообразен.8. Галадриел („Властелинът на пръстените”)От всички брилянтни създания на Толкин, Галадриел е най-брилянтната, най-живата, с най-дългите прави златни коси и… най…най…Ако сте гледали филма, със сигурност се досещате за какво става дума. Кейт Бланшет е зашеметяваща жена. А като добавим към това елфическа същност и кралско потекло, резултатът е абсолютна загуба на разсъдъка.7. Лютиче („Принцесата булка”)Робин Райт обезсмърти едноименния образ в книгата на Уилям Голдмън „Принцесата булка”, която режисьорът Роб Райнер превърна във филм през 1987-а. Е, после тя се омъжи за вечното лошо момче Шон Пен, но и това не можа да ни принуди да я запомним като жертва на поредния завършил зле холивудски брак.Много по-добре е да я запомним като хипнотизиращата Лютиче, точкова чиста и красива жена, че си струва два часа гледаш Кери Елвс, само за да я видиш още веднъж.6. Бела Суон („Здрач”)Когато кастинг режисьорите търсили изпълнителка на главната роля за „Здрач”, те са знаели, че им трябва актриса, чиято върховна красота да възпламени многовековна битка между вампирите и върколацитеВместо това те открили Кристен Стюарт, чиято красота ни кара да забравим колко неприятно се чувстваме, когато я гледаме да прави каквото и да било друго, освен да играе.5. Арвен Ундомиел („Властелинът на пръстените”)Ако някога се озовете пред вратата на Арвен с букетче бели цветя алфирин в ръцете, то има няколко неща, които не трябва да забравяте, за да очаровате вечната полуелфска принцеса на Толкин.Първо, баща й лорд Елронд мрази футбол, затова не му носете снимка на Гонзо например. Второ, майка й Селебриън е знатна тъкачка, така че едно изтъкано лично от теб одеяло няма да навреди.И накрая, двамата й по-големи братя Еладан и Елрохир мразят да ги питат „Ако единият от вас го боли, и другият ли чувства същото?”, затова не задавайте тъпи въпроси. Накрая вече остава само да приемете някак си факта, че Арвен е някъде над 2700-годишна… и готово.4. Катнис Евърдийн („Игрите на глада”)Всеки, който мисли, че „Игрите на глада” са за 13-годишни, очевидно не е чел книгата или гледал филма. А да съдиш само по рекордните приходи от бокс офиса не е много интелигентно.В основата на епоса на Сюзън Колинс за деца, които убиват деца, е стоманената 16-годишна Катнис, която има лък и повече кураж от стая, пълна с брадати мъже.Катнис оживява чрез Дженифър Лорънс, очарователна млада актриса, с която може и да нямате никакви шансове, но поне би набила лошия батко, който ви взимаше парите в трети клас. Ако я помолите любезно, разбира се.3. Дея Торис, марсианска принцеса („Джон Картър”)За съжаление тази марсианска принцеса от разказите на Едгар Бъроуз няма да получи всеобщата любов, която заслужава, след като филмът „Джон Картър” потъна в бокс офиса и ще донесе на Дисни към 200 милиона долара загуба. Но за желаещите да научат повече за евентуалната жена на Джон Картър, Бъроуз е написал в „Принцесата на марс” следното: „Отдолу под своите изкусно изковани железни орнаменти тя беше напълно гола и никакво облекло не би могло да украси красотата на нейната перфектна и симетрична фигура”.Добре звучи нали?! Потърсете рисунки на Торис онлайн (нейното леко облекло и по-точно липсата на такова са вдъхновението за златните бикини на Лея). После се погледнете в огледалото и си признайте, че тая рисувана жена изобщо не е зле.2. Принцеса Лея („Междузвездни войни”)Когато принцеса Лея Органа е хваната от Джаба Хатянина в „Завръщането на джедаите”, на Джордж Лукас и на дизайнера на костюмите Аги Джерард Роджърс им идвая брилянтната идея да я разсъблекат малко.Така се появяват легендарните металически бикини. Статистически доказано е, че през 1983 година мастурбирането сред тинейджърите се е увеличило с 300%.Благодарение на златните бикини Кари Фишер се превръща само за една нощ в секс символ, а Хан Соло в най-големия късметлия в познатата ни Вселена.1. Денерис Таргариен („Игра на тронове”)В началото на сериала „Игра на тронове” Денерис Таргариен (Емилия Кларк ) е платинено руса принцеса, наобиколена от мъже, готови да я защитят емоционално и физически.В края на първия сезон тя се превръща в халееси, убийца на вещици, ядяща конски сърца принцеса на драконите, готова да унищожи всичко по пътя си, за да върне трона на баща си. Големият въпросът е: А дали й се харесват свалките? ... още »
За децата на демокрацията този въпрос не означава нищо. Може би са го чували само като шеговита закачка между родителите си.За по-възрастните обаче той описва една част от живота им. Времето, в което са нямали избор в нищо, което правят или мислят. Времето, в което им е било налагано какво да гледат и да харесват. На какво да се забавляват и на какво да плачат.Демокрацията въведе свободната пазарна икономика и позволи да се създават предавания и филми, които трябва да отговорят на всеки вкус и зрителите да се забавляват на това, което сами поискат. Или поне трябваше да стане така. Малко над 20 години след демократичния вотнатискаме копчето на телевизорас надеждата няколко усмивки да прогонят безсънието ни. Часът е около 11 през нощта. По телевизията, окичила се с приза за най-гледана, върви шоу и по-точно актьорска вечер.5 минути по-късно на лицето ми липсва усмивка, а веждите ми са изпънати нагоре, в учудване. Почти целият скеч на актьора бе изпълнен с цинизми и вулгарни подмятания. Запитах се: „От кога хуморът се превърна в дефиниция на цинизъм? Толкова трудно ли стана да бъде измислен комедиен скеч, който да не е базиран на вулгарност, цинизъм и сексуални метафори.“Но какво общо има въпросното шоу с медийната реалност днес и преди 30 години? Ако проследим обаче поведението му ще стигнем до много логични заключения.През годините то спря да бъде истинско шоу, което забавлява зрителите, и се превърна в инструмент за налагане на собственото мнение на своя водещ. То често излиза от хумористичния си формат и на националните празници се превръща в образователно предаване по история, география и т.н.По време на избори то се превръща в публицистично предаване, тъй като водещият му е решил, че той задава най-правилните въпроси и зрителите имат нужда да ги чуят от него. Сценаристите му дори се бяха разсърдили публично на отказалите им поканата политици, тъй като смятат, че те са длъжни да изпълняват каквото кажат.Преди няколко месеца Шоуто отново спря да прави шоу и започна да свиква редколегия, която да решава обществени проблеми, а не да забавлява зрителя. Здравословните проблеми със зрението на водещия трансформираха шоуто в реалити за най-мъчителното слагане на очила в цялата световна телевизионна история.Колкото и голяма обществена личност да е водещият, дали зрителите се интересуваха всъщност от всички детайли по неговите лични проблеми или просто очакваха с пускането на телевизора да консумират един продукт, който не получаваха, а им се налагаше нещо друго?Водещият реши да покаже, че властта, с която разполага е толкова голяма, че дори си номинира и свой депутат, който да вкара в парламента. Разбира се, когато не предлагаш на зрителя това, което иска и очаква от теб, а му казваш меланхолично: Като не ти харесва, смени канала, нормално е той да го направи. Така, за да възвърне отново интереса на зрителя Шоуто започна да се трансформира в конкурс за красота, за пеене, за танцуване, за дебатиране и за какво ли още не.Поведението на водещия стигна до там, че той започна да използва телевизионното време на Шоуто, за да води лични войни пред зрителите с премиера на страната. Да, онзи същият, който преди повече от 5 години стоеше на неговото диванче в шоуто и той му казваше: Ей, ти си голям пич да знаеш, днес е определян като малоумник и некадърник.Всичко това отблъсна зрителя, който просто искаше да се забавлява, а не да бъде съден, поучаван, възпитаван и натоварван с чужди проблеми.Ето така се стигна до въпросната актьорска вечер. Героите, в които се бяха превъплътили, са се появявали толкова дълго и често в предаването, че вече не само не създаваха настроение, но и сякаш вече нямаха какво друго да кажат на зрителите освен как, кого, защо и кога са „онодили”. За да се поддържат сексуалните намеци, на които се крепи вече хуморът, в Шоуто бе въведен час и по сексолог, защото уж е негово задължение да обогатява сексуалните познания на българина.Ето как вместо свободата зрителят да избира какво да гледа, това го прави водещият, който смята, че знае какво е най-добро за гледане.За наше нещастие това правят и самите телевизии. Вместо да се конкурират на пазарадвете най-големи частни медии копират една от друга.Спомняте ли си миналото лято, когато едната обяви, че наесен стартира музикален конкурс, а другата веднага отговори със свой, който стартира с месец по-рано? Едната направи свой комедиен сериал и другата веднага не пропуска да създаде негов еквивалент, който да бъде излъчван по същото време. Едната направи свое публицистично предаване и другата веднага предлага на зрителя същото.Разглеждайки програмата на двете телевизии се прокрадва съмнението, че са еднояйчни близнаци, държащи се по идентичен начин, а не конкуренти, търсещи различен път към зрителя. Уеднаквяването е толкова голямо, че дори без да искате да превключите от едната на другата може да минат часове докато разбере това. Логично, слабият зрителски интерес към слабата продукция, която му се предоставя, вкарва телевизиите в ожесточена борба за рекламодатели.Но вместо някоя от тях да инвестира в по-качествена продукция (това, което се случи с появата на сериала Стъклен дом) и най-просто да попита зрителя какво иска да гледа, те правят всевъзможни отстъпки на рекламодателите. Така се стига до предлагане на евтина стока, но с лошо качество.Преди няколко години, с идеята уж телевизиите да предлагат повече и по-интересни предавания, които да задоволяват вкусовете на повече зрители, те се клонираха. Сега зрителите могат да гледат по 3-4 повторения на предаванията, а сериалът „Женени с деца“ за над 30-ти път. Дори ако превключвате често каналите, можете да попаднете на сериал, който върви едновременно по повече от 2 канала.Безидейност може да се забележи и в самите водещи на предаванията. Много рядко на зрителите се предлагат нови гледни точки. По всяка тема те си имат определен набор от гости, които да потърсят за авторитетно мнение. За съжаление се оказва, че тези гости се търсят не само от едно определено предаване, а от всички медии.Така зрителят започва деня си с коментар на един икономист в сутрешния блок. След това продължава да го слуша в радио предаване на път за работа и докато пие сутрешното си кафе и преглежда пресата, прочита негово интервю на страниците на вестника. На трите места той изразява едно и също мнение, често казано дори и с едни и същи думи. Така вместо да чуете по няколко различни мнения и гледни точки, в главата Ви се набива едно, сякаш други не съществуват. Това създава усещането, че целият свят се заключва само в телефонния указател на журналистите.Еднообразието в телевизионното съдържание до известна степен се определя и от еднообразието на продуцентите, които го създават. Една продуцентска компания подготвя по няколко предавания за една и съща телевизия, използвайки едни и същи свои актьори.Така например, актьорите от Комиците могат да бъдат гледани и в сериала Столичани в повече, който се излъчва по същата телевизия. Господарите на ефира пък освен пет дни в седмицата можеха да бъдат видени и на шестия в Пълна лудница. Водещите Иван и Андрей след като се блъскаха дълги години с едната телевизия, си спечелиха почти целодневно предаване по другата.Ако прибавим към това и редицата други предавания, в които участват като гости оставаме с впечатление, че лицата показвани по телевизора са една точно определена група. Вместо да се потърсят нови лица и нови хора, които да бъдат интересни за зрителите, преди няколко години двете телевизии направиха рокада на няколко предавания. Хайде сега, като не Ви харесва превключете канала! Сред уж голямата конкуренция измежду продуцентите обаче много трудно може да бъде срещнато име, което да не е отдавна познато на зрителите.Връщайки се отново в онези години на апогей на руските филми в България, трудно можем да усетим разликата между това да имаш избор какъв филм да гледаш и да го нямаш. Сякаш не зрителят натиска копчетата на дистанционното, а други хора определят какво му е интересно. Е и да не му е, телевизията не е негова, няма право на глас.Въпреки всичкия ресурс, с който разполагат частните телевизии,пазарната конкуренция между тях все така някак си липсваи за нас зрителите остава въпросът: Е добре де, защо телевизията продължава да плаща за предавания, които не са интересни на никого?Наскорошният скандал между продуценти и телевизия, по-скоро показа, че зрителят не е фактор в телевизионния живот на страната, а трябва да се съобразява с интересите и договорките на телевизиите, рекламодателите и продуцентите, които налагат своята гледна точка.А рейтингите? Те са се превърнали в аналогия на политическия вот. Гласоподавателите не са доволни от никого, но просто няма кого друг да изберат.И така поднасяният ни телевизионен продукт дава своя скромен принос България да попада на 78-мо място в света по свобода на словото през тази година.Христо Христов, Икономика и общество ... още »
Футболните фенове и всички наши зрители могат да гледат мачовете на голям екран във FULL HD.От 8 юни до 1 юли 31 мача на живо в най-добрите зали в кината Арена в цялата страна!Бира в неограничени количества!Цените на билетите - Символични: 2 лв за всички мачове от Груповата фаза, 5 лева за четвъртфинали, полуфинали и 6 лева за финала!Специални ценови предложения за най-големите запалянковци:Карта за всичките мачове от Груповата фаза само за 10 лева. Цената се заплаща предварително и при представянето й на касата на киното всеки зрител може да получи 1 билет за съответния мач. Картата не е персонална и можете да я подарите на близки и приятели.Специален пакет за Финалната фаза: четвърт финали, полуфинали и финал – седем билета за 30 лева. Купуват се наведнъж, всеки билет е с място и удоволствието е гарантирано.Количествата на картите и специалните пакети са ограничени. Билетите ще бъдат пуснати в продажба от 25.05! ... още »