Шокиращи драматични сцени се разиграха във финалния епизод на култовата медицинска драма "Д-р Хаус".Официалната премиера на последния епизод от шести сезон - Help Me бе миналата вечер в ефира на FOX, кaто oт екипа предварително бяха заявили, че зрителите ще останат доста изненадани от подготвения край.Изпълнителният продуцент на сагата Кати Джейкъбс загатна, че публиката ще бъде свидетел на доста емоционални и нетипични за главните герои моменти, а също така и на не особено приятно развитие на сюжетната линия."Дори и аз не очаквах това, което се случи. Повечето от хората на снимачната площадка бяха потресени, тъй като не знаеха какъв е сценарият и в края имаха сълзи в очите си. Беше наистина великолепно", коментира тя.Джейкъбс успокои феновете на сагата, че поне засега се предвижда реализацията на седми сезон на "Д-р Хаус", тъй като сериалът продължава да е един от най-високо котираните не само в ефира на FOX, но и по принцип в телевизионната мрежа. ... още »
от Красимира ДиневаЧестно казано, не знам защо Ръсел Кроу толкова много се одобрява в ролята си на разбойник от Шеруудксата гора, но аз лично си го харесвам повече като гладиатор, отколкото като Робин Худ.В новата история за Робин Худ очаквах повече и от Ръсел, и от Скот, и от себе си. Хаха. Най-малкото: никак не очаквах легендата да започне там, където свърши филмът и тръгнат да се нижат финалните надписи, макар че и в последното има известна доза драматизъм и особено ако безумно много ти се ходи до тоалетната...В крайна сметка само уникалната Кейт Бланшет оправда очакванията ми. Даже ги надхвърли. Няма спор - Кейт изобщо не е от онези жени, които могат да предизвикат приятни впечетления за силния пол.Желязната й, бледа и студена красота обаче й помогна да изиграе блестящо и без особени усилия кралица Елизабет и да й извоюва достойно място в Холивуд и в света на киното.Но, подчертано или не, "лейди Марион" е мъжкарана и ролята й на такава й отива прекрасно в лентата "Робин Худ". Бих казала дори: това е твоята роля, Кейт, и ако не Ръсел, то поне ти се доказа в "Робин Худ". Тъй че и както стана модерно вече, може и ти да спреш да работиш за пари.Впрочем, на Бланшет тепърва й предстои да мине по червения килим. Дни след премиерата на Шеруудксата история, усмихнатото й лице цъфна навсякъде, даде хиляди интервюта, а последната й фотосесия за Wmagzine е повече от потресаваща.В нея Кейт няма възраст. Тя е прекрасна, елегантна, луксозна, истинска. Майка на три момчета, но както признава за списанието, мечтае за още един син. (Ей, не си ли алчна?) Лейди обаче е достатъчно силна и в реалния живот и споделя, че спокойно понася критика и най-вече от съпруга си - сценариста Андрю Ъптън."Винаги е честен с мен, казва тя. "Помня какво ми каза след като ме номинираха за "Оскар" за ролята ми на кралица Елизабет: "О, скъпа, не се надявай, каза, ще трябва да почакаш още 5 години, за да получиш "Оскар". Сладур, а? Тъй че вече имате поне една причина да гледате "Робин Худ". Другата може и да си я намерите в киното, на седалката до вас.... ... още »
Уди Алън представи официално най-новия си филм "You Will Meet a Tall Dark Stranger" в Кан.На Лазурния бряг заедно с прочутия режисьор долетяха и част от имената в каста - Наоми Уотс, Джема Джонс, Люси Панч и Джош Бролин), който ден по-рано позира пред фотографите на представянето на друго заглавие, в което участва - "Уолстрийт 2".За съжаление на феновете обаче, истинските звезди от актьорския състав отсъстваха - Антъни Хопкинс, Антонио Бандерас и новият секссимвол на Холивуд - Фрида Пинто имаха ангажименти и не уважиха с присъствие церемонията.Самият филм, който не участва в конкурсната програма на фестивала, успя да привлече доста фенове и журналисти на прожекцията си и както обикновено, впечатли с типичния за Алън хумор.Романтичната комедия (макар че при подобен режисьор жанрът винаги е спорен) ни среща с най-различни персонажи - възрастен мъж (Хопкинс), който решава да изостави съпругата си, недоволна от живота си галеристка (Наоми Уотс), която е лудо влюбена в шефа си (Бандерас), писател в криза (Бролин), откраднал произведението на изпаднал в кома приятел и др.В типичния си стил Алън коментира новия си проект с думите: "Лично аз съм против смъртта и остаряването като цяло. Мнозина може и да вярват, че то води до помъдряване, но всъщност води само до обратното - не дочуваш, не виждаш и имаш сериозни проблеми с храносмилането си". ... още »
Актрисата Деми Мур пише мемоари. Новината бе потвърдена от мениджъра на актрисата Люк Янклоу, съобщи Асошиейтед прес, цитиран от БТА.Янклоу потвърди, че Мур работи върху мемоари и се среща с издатели в Ню Йорк. Той отказа да съобщи повече подробности за предстоящия проект на актрисата.Актрисата Деми Мур е известна с участието си във филмите "Призрак", където нейн партньор е починалият неотдавна Патрик Суейзи, "Неприлично предложение", където играе редом с Робърт Редфорд, а също и с филмите "Редник Джейн" и "Стриптийз".През 1991 г., бременна в седмия месец, актрисата се появи гола на корицата на списание "Венити феър".Деми Мур има три дъщери от брака си с актьора Брус Уилис: Румър Глен Уилис, Скаут ЛаРу Уилис и Талюла Бел Уилис. От 2005 г. е женена за 16 години по-младия от нея актьор Аштън Къчър. ... още »
Страхотна новина за всички почитатели на хитовата приключенска сага "Карибски пирати" долетя от Холивуд.От Disney обявиха, че четвъртата част на поредицата ще бъде реализирана във формата Disney Digital 3D, който е специално разработен от студиото и за първи път ще бъде показан във филма на Джери Брукхаймър - "Мисията на Дарвин".Това означава, че лентата няма да бъде конвертирана от обичайната в триизмерна версия, както се случи например с фентъзи блокбъстъра "Сблъсъкът на титаните", а ще бъде заснета от самото начало в новия формат.Поне засега от Disney обещават дългоочакваното продължение да се появи на голям екран на 20 май 2011-та година, но тъй като около Джони Деп и компания има твърде много проблеми, ще си позволим да имаме едно наум.Иначе за първи път в сюжетната линия ще видим и любовните терзания на Джак Спароу, който до момента бе твърде зает да наблюдава романтичните драми около себе си, като в горещите сцени ще участва знойната Пенелопе Крус... ... още »
Немският актьор Майкъл Фасбендър („Центурион", „Глад") най-вероятно ще е звездата в предстоящата лента "The Woman In Black", съобщава The Playlist.Джейн Голдман ("Звезден прах", "Шут в г*за") е автор на адаптирания сценарий, а режисурата ще бъде поверена на Джеймс Уоткинс ("Eden Lake").Досега като основен фаворит за главната мъжка роля се спрягаше Колин Фарел, но ирландецът изглежда твърде зает, след като наскоро стана ясно, че ще участва в "Horrible Bosses", както и в римейка на"Fright Night".По всяка вероятност "The Woman In Black" ще бъде 3D адаптация по едноименната готик-хорър новела на Сюзън Хил. Филмът ще разказва историята на млад адвокат, който се заселва за кратко в Eel Marsh Hous - изолирано и уединено крайбрежно имение, което се намира на голямо разстояние от най-близкия град.Там, абсолютно сам, общественият защитник трябва да уреди наследството на наскоро починалата възрастна вдовица, която е притежавала резиденцията. С напредването на неговия престой започват да му се причуват необясними звуци и да му се появяват видения на мистериозна жена в черно.Книгата е претърпяла забележителна театрална адаптация, поставяна по цял свят в продължение на повече от две деситилетия. Съществува и изключително рядка нискобюджетна телевизионна версия от 1989 г. на ITV. Поради апокрифния характер и култовия статут на филма от него има много малко нелегални бройки на черния пазар. ... още »
На фокус: „Подгряване на вчерашния обед”2010 е Година на българското кино. Обещанието, което Международният София Филм Фест и Националният филмов център дадоха на киноманите и професионалистите в началото на годината, беше за срещи с повечето от най-стойностните български филми, създадени през последното десетилетие.Представяме на вашето внимание „Подгряване на вчерашния обед” на Костадин Бонев.Програмата „Десетилетие на българското кино” е включена в извънредния „семестър” на инициативата „София Филм Фест за учащи” и представя 34 български игрални филма, произведени в периода 2000 – 2009. СФФУ е програма, която се радва на изключителен интерес от младите хора. Студентите и учениците имат право на безплатен вход. Филмите от „Десетилетието” са всяка сряда от 18.30 часа в Дома на киното и ще бъдат представени от техните автори.„Подгряване на вчерашния обед” - филмътВ планините на Македония екип от млади документалисти снима филм за Катерина Вандева – потомка на стар комитски род. В работата на екипа се намесват бивши държавни функционери, които искат да използват изповедта за свои цели. За режисьора остава изборът – дали ще направи компромис със съвестта си, както обикновено се постъпва на Балканите, или ще се опитат да съхранят посланието на Катерина.Реално и магическо мистично се преплитат във филма – непрекъснато се случват чудеса. Катерина има дарбата да предвижда бъдещето, а това, което я отличава от околните, е усетът й за добро и зло в общество, в което границите между тези понятия са заличени. В такова общество моралният човек се превръща в жертва, но жертвата винаги има последната дума, когато се изправи срещу палача си.Българо-македонската копродукция излиза на екран през 2002 година. Сценарият е на Миле Неделковски. Режисьорът Костадин Бонев работи по визията с дългогодишния си съмишленик и приятел, операторът Константин Занков. Ролите са поверени на Светлана Янчева, Биляна Казакова, Снежина Петрова, Руси Чанев, Атанас Атанасов, Галин Стоев, Досьо Досев и др. Продуценти са „ГАЛА ФИЛМ” и „ДИГИТ ПРОП” - Македония, с подкрепата на НФЦ, Министерството на културата на Македония, БНТ и Бояна Филм.Режисьорът за филмаТова, което сме се опитали да направим, е да универсализираме проблема за насилието. Най-общо казано, ние живеем в света на силните. Те определят начина, по който трябва да живеем и мислим. По тази причина те са хора на статуквото и искат да запазят вчерашното. Силните искат да подгряват вчерашния обед, защото желаят времето на силния никога да не свършва. Костадин Бонев пред в. „Дума”Най-ценното в сценария на Миле Неделковски е това, че е глобален. Историята, която той разказва не е само македонска, или българска. Той описва времето, в което всички ние живяхме и правилата, с които трябваше да се съобразяваме. Сценарият е за това как може човек да бъде свободен в несвободно време, когато хората не различават доброто от злото, тъй като границата между тях е заличена. Моята крайна цел беше да покажа как може човек да запази честта и достойнството си във времена, когато тези понятия не значат нищо – една болна тема тук, на Балканите. Това, което прави нашия проект добър е, че ние търсим базата на злото – какво го ражда и кое го възпроизвежда и мултиплицира.Костадин Бонев пред сп. „Македонско дело”Критиката за филмаСедем мрачни десетилетия покорство на македонците пред външни сили през ХХ век са персонифицирани в „Подгряване на вчерашния обед”. Решението главната героиня да бъде изиграна от три актриси в различните й възрасти е забележително. Младата Катерина, изиграна от Биляна Казакова, излъчва оптимизъм в синхрон с жизнеността и енергичността на несъстоялите се обществени утопии и на фона на безнадеждността на епохата е просто затрогващо. Сценографията е на изключително високо ниво, представяйки няколко периода с изобилие от убедителни детайли.Роберт Колер, сп. „Variety”„Подгряване на вчерашния обед” на Костадин Бонев е закономерно следствие от експериментите му в документалното кино с микса между факт и фикция върху терена на историята. Конструиран в три времеви пласта (и с три актриси), филмът анализира формите на насилието чрез спомените на един съсипан живот тук, на Балканите. Покъртителната до метафизичност драматургия е здравият фундамент на „Подгряването...”, където епохите се сменят чрез лаконични детайли, а колоритът в изображението на Константин Занков препраща към документалния им филм „Ловци на сънища”, посветен на вълшебните балкански наивни художници. Режисьорът демонстрира респектиращ усет за изграждане на атмосфера и работа с актьорите (невероятна хомогенност в драматичното трио Светлана Анчева – Биляна Казакова – Мария Мазнева, потресна Снежина Петрова, невиждано органичен Галин Стоев, патриархален Руси Чанев). Геновева Димитрова, в. „Култура”Стилен, актьорски безупречен и внушителен в историческата си вярност е „Подгряване на вчерашния обед” на Костадин Бонев – най-добрият ни документалист от последните години влезе със взлом в игралното кино и заслужи специалната награда на журито, а актрисата Светлана Янчева (Катерина) взе безусловно „Златна роза” за ролята на живота си.Янко Терзиев, в. „Капитал”„Подгряване на вчерашния обед” измива очите на българското кино след години на неумели екстравагантни опити и ненужно прахосване на лента. Филмът с невероятна лекота и свързаност разказва моменти от новата балканска история през ентусиазма на битките и отрезвяването на излъганите илюзии.Георги П.Димитров, в. „Стандарт”Фестивални участия и награди2002Българското предложение за номинации за „Оскар” за чуждоезичен филмНаградата на критиката – МФФ „Любовта е лудост”, ВарнаСпециалната награда на журито, Наградата на Министерството на културата на името на Въло Радев за най-успешен режисьорски дебют, Награда за най-добър сценарий на Миле Неделковски, Награда за най-добра женска роля на Светлана Янчева, Наградата на Министерството на културата на името на Невена Коканова за изгряваща звезда на Биляна Казакова - Фестивал на българския игрален филм „Златната роза”, Варна2003Международен София Филм Фест – програма „Ново българско кино”Национални награди на СБФД - Награда за най-добра актриса на Светлана Янчева, Награда за сценаграфия на Георги ТодоровМФФ Палм Спрингс – програма „Оскарови кандидати за най-добър чуждоезичен филм”МФФ Москва – официална селекцияМФФ Карлови Вари – програма „East of the West”МФФ Монреал – програма „European Screen”МФФ Хамбург – програма „Европейски хитове”МФФ Пусан – програма „World Screen”МФФ Калгари, МФФ Квебек сити МФФ УмеаМФФ Бомбай’032004МФФ РимМФФ Берлин - Balkan Black Box Festival2005МФФ ЛодзФилмът е участвал в Дните на българското кино в Вашингтон, Ню Йорк, Монреал, Загреб, Будапеща, Варшава, Любляна ... още »
Хавиер Бардем е лице в лице със смъртта в един от най-очакваните филми в основния конкурс на кинофестивала в Кан - "Biutiful", пише БТА.Героят му, който се занимава с нелегален трафик на хора от Африка и Азия за Барселона, Испания, научава, че е неизлечимо болен и му остават най-много два месеца живот. Но това не е единствената трагедия за него - смъртта му се явява с различни лица и му вменява тежък грях за гибелта на много хора."Изключително ме вълнуват темите за социалната неправда, корупцията и човешката експлоатация, които разглежда филмът и с тях е свързана съдбата на моя герой" - каза в Кан Хавиер Бардем."Как може да се оцелее в обществена среда, в каквато е принуден да живее той? Единственото, което може да спаси душата, е любовта.""Постарахме са да направим филм в традициите на класическата трагедия, защото такава история просто не може да се разкаже в друг жанр" - сподели режисьорът Алехандро Гонсалес Инариту."Biutiful" е всичко, което не съм правил преди в киното: линеен разказ, без сюжетни разклонения, ситуиран на едно място и концентриран върху един главен герой" - продължи Инариту, който през 2006 г. спечели наградата за режисура в Кан с "Вавилон"."Но от това не ми беше по-лесно. Защото трябваше с малко действие и думи да се кажат много неща. И да се влезе дълбоко в психологията на героя.""Ситуацията, в която изпада героят ми, е депресираща" - каза Хавиер Бардем. "Самият живот понякога е депресиращ. Но в него има и много хубави неща. Затова във всяка своя роля се опитвам да предам на образа и надежда.""В "Biutiful" надеждата е, че човешките права ще бъдат защитавани по-добре" - допълни Инариту. "Вярно е, че ние сгъстихме много тъмните краски във филма. По този начин искаме да провокираме обществото. Защото то е много болно..." ... още »