Кевин Костнър ще бъде режисьор на приключенския филм „A Little War of Our Own", като освен това ще изпълнява и главната роля.Главен продуцент на проекта е Армян Берн, за когото това ще е четвъртото съвместно сътрудничество с актьора, припомня Variety. Филмът, койт е по сценарий на Дан Гордън, разказва позната история за шериф, който се опитва да запази мира и спокойствието в града си.Костнър има зад гърба си „Оскар" за най-добър филм и режисьор за „Танцуващият с вълци". За последно режисира романтичната уестърн драма "Свободна територия" (2003).Последната му изява като актьор пък е рамо до рамо с Бен Афлек и Томи Лий Джоунс в "The Company Men", чийто дебют беше преди няколко седмици на фестивала Sundance. ... още »
Подготвят англоезичен римейк на „Ужасно щастлив" - датското предложение за „Оскар" за чуждоезичен филм. Бюджетът на лентата ще бъде около 10-15 милиона долара, информира Screen Daily.Вдъхновена от романа на Ерлинг Йепсен, гротескната драма, която се разклонява в криминалния жанр, уестърна и филмите на ужасите, омагьосва с изключителната си атмосфера.Историята разказва за младия полицай Роберт, койт е изпратен против волята си в мистериозно малко градче в блатиста местност. Там всеки познава всеки и хората са свикнали сами да се грижат за нещата. Робърт ще трябва да свикне с нецивилизованите норми и действия, които му е било толкова трудно да разбере.Сценарият за римейка ще бъде адаптиран от Хауърд Родман ("Savage Grace").Режисьорът Хенрик Рубен Генц и неговият продуцент Томас Гамелтофт ще работят и върху новата версия, за която разполагат с три пъти по-голям бюджет и ще могат да представят материала по съвсем друг начин.„Чувствах, че не съм приключил с тази история и ми се искаше да я развия докрай. Когато се появи възможността за римейк, нямаше как да я пропусна", споделя Генц.Гамелтофт пък заяви, че новата версия ще им позволи да стигнат до по-широка публика и ще използват големият бюджет за неща, които е нямало как да направят в оригинала. ... още »
„Аватар” оглави българската бокс офис класация за девети път, въпреки че още миналата седмица освободи първото място на американския бокс офис.„Денят на влюбените” се подреди на втора позиция с „празничен” резултат от над 80 000 лв., а историята за върколаците „Човекът-вълк” остана на трето място с доста по-малки приходи.Общият приход на филмите от Топ 10 е 332 125 лв.Топ 10 уикенд 1. Аватар - 111 230 лв2. Денят на влюбените - 83 687 лв3. Човекът-вълк - 40 621 лв4. От Париж с любов - 27 909 лв5. Когато си в Рим - 18 272 лв6. Играта на играчките 3D - 14 780 лв7. Принцесата и жабокът - 12 577 лв8. Книгата на Илай - 10 411 лв9. Битката за Тера 3D - 8 222 лв10. Девет - 4 416 лвпо-подробно вижте тук ... още »
Марио Григоров е един от малкото българи, които са част от американската филмова индустрия. През 2009-та на екран излиза най-успешният му продукт досега, музиката към номинирания за „Оскар” филм „Прешъс”.Григоров е роден в София през 1963г. В края на 60-те заминава заедно с родителите си за Техеран, където се сблъсква с близкоизточната култура. В средата на 70-те учи във Виенската консерватория. По-късно заминава за Австралия, където учи пиано и оркестриране. От 1992г. живее в САЩ. Има сключен договор с „Уорнър”, които издават първия му албум през 1994-та „Rhymes with Orange”.Марио Григоров с интерес прие нашето предложение за двуезично интервю. Ние го питахме на български, а той ни отговаряше на английски. Очакваме го лично да представи „Прешъс” на премиерата му по време на „София Филм Фест”.Как се чувствате като композитор на музиката към филма „Прешъс”, един от номинираните в категорията „Най-добър филм” от Американската филмова академия?За мен е чест и привилегия да бъда част от екипа на този невероятен филм.За трети път работите с режисьора Лий Даниелс след “Shadowboxer” и “Tennessee”, може ли да кажем, че се оформя един тандем между режисьор и композитор?Нещата между нас се получиха и работим ползотворно заедно.Откъде черпите вдъхновение за музиката си?Разговарям с режисьора, за да разбера каква е идеята му, след това композирам различна по стил и жанр музика, за да може той да избере най-подходящите композиции. Вдъхновявам се от гледната точка на режисьора и от самия филм.Ако имахте възможност да избирате, музиката на кой филм бихте искали да напишете?„Прешъс”.Срещате ли се с актьорския състав на филмите, за които създавате музика?Случва се много рядко. Обикновено се срещаме на партита и филмови фестивали.Преди да се установите в САЩ сте живял на много места. Къде ви беше най-интересно и къде имахте най-голямо вдъхновение, за да творите?Навсякъде беше много интересно и всяко едно място за мен беше една възможност да творя. Бях много малък, когато бях в Иран и слушах музика на касети, която ме караше да импровизирам. Тогава за първи път намерих пътя към world music. В Германия, като контрапункт на това свирех много Бах. Във Виена за първи път аранжирах музика за оркестър и композирах традиционен джаз. Междувременно учех класическо пиано в България с Милена Моллова. Тя ми показа как да импровизирам с музиката на Шопен. По-късно в Австралия започнах да композирам в стил класически джаз. Тогава току-що бях навършил 20. Започнах да композирам за игрални и документални филми. Това ми даде изключителната възможност да работя с професионалисти и да придобия опит в композирането. Имах възможността да съм на една сцена с Карлос Сантана в Австралия. Когато най-накрая се преместих в САЩ през 1992г. подписах договор с „Уорнър” и стартирах тригодишно турне като солов пианист. Тогава обиколих много държави в Северна Америка и Европа. Чрез тези концерти се научих как да импровизирам на място, което по-късно ми помогна при композирането на филмова музика.Композирате музика както за игрални, така и за документални филми. По различен начин ли подхождате към тях?Този въпрос ми харесва, но няма абсолютно никаква разлика, поради простата причина, че и при документалните филми има драматични моменти и епизоди, предизвикващи цялата човешка гама от чувства, както и при игралните филми.Кога за последно бяхте в София?Преди десет години.Преди няколко дни българският „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде” се размина на косъм от номинация за „Оскар”. Гледахте ли го?Да си призная, не съм. Но гледам много филми, които са заснети извън Щатите и с интерес ще го гледам. С течение на времето осъзнавам, че родната ми страна притежава един особен духовен заряд, както никое друго място на земята. Филмите не са само за забавление, те са отражение на нашия съвременен живот. Чувствам се готов да се доближа до моята родна страна, до нейната култура и да разбера повече за мястото, откъдето идвам.Разкажете за Siblings Music.Siblings Music е компания, която създадох преди няколко години. Замислена е като продуцентска компания, която да ръководи различни дейности, свързани с изкуството. Аз съм неин основател и изпълнителен директор. Работим с още няколко композитори и творци. Пишем оригинална музика, която предлагаме за лицензиране на различни видове медии. Работим в сферата на киното, рекламата, звукозаписната индустрия и в почти всички дейности, към които е приложима музиката. Това беше едно вълнуващо начинание, с нетърпение очакваме да създаваме повече музикални продукти и дори в бъдеще да продуцираме собствените си проекти. Ясно съзнаваме какво точно правим и с кого работим. Целите ни са строго определени и качеството на продукта ни е изключително високо.През 2008-ма работите заедно с Мери Ламбърт, режисирала клипове на Мадона, Джанет Джексън, Стинг и „Юритмикс”. Как се работи с жена, давала наставления на едни от най-големите имена в музиката?За мен беше изключително лесно да работя с Мери. През повечето време работехме по телефона, тъй като тя беше в Лос Анджелис, а аз в Ню Йорк. Любопитен е начинът, по който тя изискваше точно определените моменти, в които да бъде музиката и самият метод на работа. Все пак тя има зад гърба си много музикални видеоклипове. Имам странното усещане, че от този момент нататък ще изисквам от режисьорите, с които работя, да монтират музикалната фонограма във възможно най-ранен етап от заснемането на филма. Това помага за доизграждането на различни идеи от филма, както и за цялостния облик на продукцията. Методът не винаги е приложим, но понякога е добре да се работи по този начин.Какво предстои до края на 2010-та?Мисля, че ме очаква една вълнуваща година. Поканен съм на „София Филм Фест”, за да представя филма „Прешъс”. Много се вълнувам, защото ще изнеса и концерт. Освен това с нетърпение очаквам да се запозная и да работя с талантливи филмови творци от България.Интервюто взе Здравко Григоров ... още »
Британското киностудио Ecosse Films обяви, че възнамерява да реализира нова екранна версия на прочутия класически роман "Островът на съкровищата" на Робърт Луи Стивънсън.Филмът ще е насочен изцяло към младежката аудитория, като сюжетът ще се фокусира върху взаимоотношенията между Джон Силвър и Джим Хокинс.Основната идея на създателите е лентата да напомня на приключенска комедия, като за пример е посочена последната адаптация за Шерлок Холмс - тази на режисьора Гай Ричи. Именно в подобно амплоа се очаква да видим и знаменития пират - дългия Джон Силвър.Сценарият вече поръчан на Нийъл Джонсън, който е в основата на "Да запазиш тайна".Все още обаче няма яснота нито около каста, нито за това кой ще режисира филма. ... още »
Джуд Лоу и Рейчъл Уайз спечелиха водещите актьорски награди на сайта whatsonstage.com, които се определят с гласуване на публиката, съобщи Би Би Си, цитиран от БТА.Джуд Лоу спечели награда за най-добър актьор за изпълнението си на Хамлет, а Рейчъл Уайз - за най-добра актриса за ролята на Бланш Дюбоа в "Трамвай "Желание".Двамата холивудски актьори са номинирани също за театралните награди "Лорънс Оливие". Миналия месец те получиха и наградите на Дружеството на критиците.Те не присъстваха на церемонията в Лондон заради филмови ангажименти.За най-добра постановка зрителите избраха "Зла" ("Wicked"), а за театрално събитие на годината - "В очакване на Годо" с участието на Иън Маккелън и Патрик Стюарт. Патрик Стюарт спечели наградата за най-добър актьор в поддържаща роля за изпълнението си в "Хамлет"."Хамлет" получи и наградата за най-добра шекспирова продукция. Роуан Аткинсън спечели наградата за актьор в мюзикъл за изпълнението си в "Оливър!", а Патина Милър - за актриса в мюзикъл ("Монахини в действие"). БТА ... още »
В интервю за The NY Daily News Тарантино коментира възможния си нов проект.„Бих искал да снимам уестърн. Но не такъв, развиващ се в Тексас, а по време на робството. С тема, от която всички се страхуват. Нека да си признаем. Можеш да направиш скучен урок по история, разказващ за група роби, които избягват от подземна железница. Или можеш да направиш наистина вълнуващ филм. Да направиш приключение. Спагети уестърн, развиващ се по това време. Аз бих го нарекъл „саутърн””Все още не е потвърдено, дали новият проект на носителя на „Златна палма” и „Оскар” ще е в този дух, но това е доста е вероятно. Последният филм на Куентин Тарантино „Гадни копилета” взе награда от миналогодишния фестивал в Кан, а тази година е номиниран от Академията в осем категории. ... още »
Имаме удоволствието да ви поканим на първото за 2010 година издание на кино форума “Отворен клас” Париж/София, организиран от френския продуцент Патрик Сандрен.17-то издание на “Отворения клас” ще е на тема „Светът на звука” и ще се проведе на 20 и 21 февруари в театър @ЛМА @ЛТЕР на СУ „Св. Климент Охридски” от 10.30 до 18.30 ч.Това издание на кино форума е посветено на изкуството на звука в радиото и киното – източник на творчески и драматургичен материал. Форумът ще изследва историята на звука в радиото и киното, връзката между тях с оглед основните аспекти на звука и звуковото възприятие на радиослушателя и зрителя.Със специалното участие на:Даниел Дее, автор на концепции и звукорежисьорСилвен Жир, програмен директор на радио „ARTE Radio.com”Марк Жакен, председател на асоциацията „Фонургия Нова“Митко Новков, художествен ръководител на отдел „Художествено-творчески” на СТФ „Екран”Водещ на срещата: Франсоа Кайа, документалист, издателУчастниците в “Отворения клас” ще се срещнат с основателите на радио „ARTE Radio.com” – интернет радиото на европейския телевизионен канал „АРТЕ” и на френския фестивал „Фонургия Нова” – един от най- големите Международни фестивали за радиофонично творчество. Гостите от Франция ще обсъдят най-новите тенденции в звукозаписа в радиото.Участниците ще дебатират и дали техническите открития в сферата на звука в киното водят до подобряване на слушането или са само поредните „модерни играчки”.Ще се дискутират и проблемите, свързани с естетиката и творчеството в създаването на звука в радио и кино изкуството, както и въпросите, свързани със съдържанието, които си задава всеки слушател и зрител в качеството си на свободен и любознателен гражданин, загрижен за своята информираност и независимост.По време на кино форума ще бъдат показани откъси от филми, различни звукозаписи, както и радио предавания, участвали в Международния фестивал „Фонургия Нова”.И това издание на „Отворения клас” е с Вход свободен за всички ценители на Седмото изкуство! ... още »