|
ФИЛМ
|
Новият проект на Олег Сенцов –„НОСОРОГ“ със специална прожекцияна предстоящия 26-и София Филм ФестРежисьорът ще е част от журито в Международния конкурс за първи и втори игрални филми на фестивалаОлег Сенцов ще представи лично в София своя филм „Носорог“, стартирал на международния копродукционен пазар София Мийтингс през 2012 година и спечелил наградата за най-добър филмов проект. Реализиран като съвместна продукция между Украйна, Полша и Германия, „Носорог“ участва и в Works in Progress на София Мийтингс, а през есента на 2021 година бе световната му премиера в конкурсната програма „Хоризонти“ на кинофестивала във Венеция. „Носорог“ е история за криминален престъпник, който търси изкупление; един разказ, който представя грозната страна на живота в постсъветска Украйна. В главната роля е младата звезда Сергей Филомонов. Неговият герой с прякор „носорог“ e престъпник в Украйна през 90-те години на миналия век, въвлечен в мафиотския подземен свят. Любовната му връзка с Марина (в ролята Алина Зевакова) първоначално е щастлива, но със задълбочаване на отношенията му с престъпния свят, животът му се променя радикално и безвъзвратно. „Носорог“ напомня до голяма степен на класически филм за мафията, но специфичната обстановка го отличава, спечелвайки му място в жанра на постсъветската криминална драма“, пише онлайн изданието Deadline за филма на Сенцов. Проектът „Носорог“ е белязан с реалната житейска история на режисьора Олег Сенцов, който в самото начало на подготовка на снимките (2014) е арестуван от руските служби за сигурност по обвинения в терористични действия заради позицията му за анексирането на Крим от Русия и подкрепата му на Евромайдан в Киев. Впоследствие получава присъда от 20 години затвор.Благодарение на международната филмова общност, която повдига апел за защита и освобождаване на Сенцов, той е пуснат на свобода срещу размяна на затворници, след 5 години и половина ефективно излежаване на присъдата, гладна стачка и сериозно брожение в света на киното срещу безапелационната позиция на руското правителство по случая. След дълго физическо възстановяване, Сенцов възобновява работата си по „Носорог“ и успява да го завърши. Режисьорът е роден през 1976 година в Симферопол. Завършва Националния икономически университет „Хетман“ в Киев през 1998 година и заминава за Москва, където посещава курсове по сценарий и режисура в киното. Връщайки се в родния си град, той отваря компютърен клуб – идея, която се превръща в първия му успешен бизнес проект. Именно животът на геймърите е в основата на неговия пълнометражен дебют „Gamer“ (2011) – разказ за живота на тийнейджър, пристрастен към компютърните игри. „Gamer” получава положителни отзиви от филмовата критика, като премиерата му е на международния филмов фестивал в Ротердам, Холандия. 10 години след участието си на София Мийтингс, Олег Сенцов се завръща в София, за да представи филма си „Носорог“ и да бъде член на международното жури на 26-ия София Филм Фест.ОЧАКВАМЕ Ви на #КИНО! #26SofiaIFF ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Впечатляващи филми на млади режисьорив Международния конкурс заГолямата награда„София – Град на киното“на 26-ия София Филм ФестКъм двата български филма в основната конкурсна програма за първи и втори игрални филми на 26-ия София Филм Фест – „Януари“ на Андрей Паунов и „Смирен“ на Светослав Драганов, представяме още 6 ярки творби на млади автори. „Мис Осака“ („Miss Osaka“) на датския режисьор Даниел Денчик се превръща в своеобразен мост между Скандинавия и Япония в търсене на „място, където можеш да бъдеш този, който искаш, място на свобода и за мечтатели“ (Cineuropa). Една жена присвоява самоличността на японска туристка, запътила се към Северното сияние, и се опитва да реализира себе си в среда, която е тотално непозната и предизвикателна за нея – превръща се в съблазнителка с ангажименти в нощен клуб и дори привлича вниманието на опасен японски бизнесмен. Какво ще се случи, когато приятелят на скандинавското момиче се опитва да разгадае изчезването на любимата си и на японската ѝприятелка? Тази копродукция между Дания, Норвегия и Япония смесва различни жанрове – психологически трилър и сантиментален разказ с елементи от етнологията, като по този начин провокира въображението на публиката с намигане към класиката „Фотоувеличение“ на Антониони.Полският филм „Соната“ („Sonata“) на режисьора Бартош Блажке проследява историята на Гжегож, диагностициран с аутизъм, който живее в своя изолиран свят, неспособен да установи контакт с другите. Когато навършва четиринадесет става ясно, че причината за изолацията не е аутизъм, а загуба на слуха, Благодарение на слуховия имплант, Гжегож започва да учи звуци, думи и музика, в които се влюбва. Желанието му е да стане пианист и да свири във филхармонията. Никой, освен него и най-близките от семейството му, не вярва, че едно глухонямо момче, макар и с помощта на съвременните технологии, може да сбъдне мечтата си и да стане концертиращ музикант.„Липсващият режисьор“ („The Absent Director”) на иранския режисьор Арванд Даштарей e филм, заснет в един кадър. Той показва участниците в млада театрална трупа по време на тайните им репетиции на „Макбет“ в дома на техния режисьор в Техеран, докато той работи с тях дистанционно от Париж. Мечтата им е да представят пиесата на театралния фестивал в Единбург, но нещата се усложняват – лични конфликти ескалират и излизат наяве различни тайни планове. Напрежението се покачва, а мистериозна трагедия заплашва да спре работата им. Сложните пластове на действителността се разплитат бавно, докато филмът събира в едно минало и настояще, реалност и фикция.Копродукцията на Унгария и Словакия „Диви корени“ („Wild Roots“), пълнометражен дебют на младата режисьорка Хайни Киш, разказва историята за непокорната Ники, която пренебрегва възмущението на баба си и тайно се среща с баща си, освободен наскоро от затвора. След седем години, в които са били разделени, баща и дъщеря са нетърпеливи да узнаят всичко един за друг, да осъзнаят какво означава отговорност и да открият силата на прошката. Автор и на сценария на филма, заедно с Фани Занто, режисьорката разчита на непрофесионални актьори – бивш шампион по бойни изкуства и 12-годишно момиченце, които се справят блестящо с ролите си.Руската драма „Бъди до мен“ („Stand by Me“), представена като проект на София Мийтингс, е дело на младата режисьорка Тамара Дондурей. Филмът проследява терзанията на 30-годишната Кира, успешен архитект, обсебена от идеята за една идеална Москва. Трагично стечение на обстоятелствата я принуждава да се обърне към миналото на семейството си, да пренебрегне своя инстинктивен страх от бъдещето и да започне всичко в живота си отначало…Италианският нискобюджетен филм „Бърлогата“ („The Den“) е дебют на режисьорката Беатриче Балдачи. Младата авторка, която обича да провокира аудиторията, разказва една любовна история, родила се от срещата между срамежливия и наивен Джулио и странната, опасна и понякога жестока Лиа. Двамата постепенно се сближават, но тайнственото поведение на момичето е провокирано не само от нейния характер – тя очевидно има причина, поради която не позволява на никого да стъпи в старата къща, където е израснала. „Режисьорката разчупва повествованието чрез разкриване на тайните на героите, като се възползва максимално от телата и лицата им, за да предаде своя поглед върху реалността и живота“, пише за филма италианското издание locchiodelcineasta.com. ... още »
|
|