🎉✨ Изживейте магията на филмите както никога досега с нашето специално предложение! Насладете се на възхитителната отстъпка от 10% за билети и продукти, когато използвате нашето удобно приложение Cine Grand. 🎟️🛒 🔖 Осребряването е лесно: 📱 Изтеглете приложението Cine Grand. 🎟️ Изберете своите билети или продукти. 🛒 Приложете код "CGVoucher" при плащане. 🎁 Поглезете се и спестете през целия месец. Благодарим ви, че направихте Cine Grand вашият избор за кинематографични изкушения!
След като спечели 9 престижни отличия на международни и национални кинофестивали, дебютният пълнометражен филм на Надежда Косева „ИРИНА” ще има своята дългоочаквана премиерна прожекция и в София.Филмът разказва историята на младата Ирина, принудена да изхранва семейството си. В момент на безизходица тя се съгласява да стане сурогатна майка. В хода на бременността Ирина преоткрива живота и себе си, разбира какво е да обичаш и прощаваш...„Акцентът във филма попада върху човечността. Водещото за екипа при създаването му беше предизвикателството да намерим лъч надежда и доброта в житейска ситуация, която е на ръба на човешкото”, казва режисьорката. В ролята на Ирина е младата актриса Мартина Апостолова, която дебютира в игралното кино. В останалите роли са Христо Ушев, Ирини Жамбонас, Касиел Ноа Ашер, Александър Косев, Красимир Доков. Сценаристи са Светослав Овчаров, Боян Вулетич и Надежда Косева. Оператор на филма е Кирил Проданов, художник – Ивелина Минева, художник по костюмите – Виктор Андреев, грим – Петя Симеонова, режисьор по монтажа – Нина Алтъпармакова, композитор – Петър Дундаков, звук – Момчил Божков, продуцент – Стефан Китанов.„ИРИНА“ получава подкрепа за развитие от Програма МЕДИА на Европейския съюз, South Eastern Europe Cinema Network, ИА „Национален филмов център“ и беше представен на 7-ото издание на програмата ScriptEast. Впоследствие проектът е подкрепен от ИА „НФЦ“. Филмът е продукция на Арт Фест в копродукция с Фронт Филм, Доли Медиа Студио и Райт Солюшънс. Световен разпространител е френската компания Alpha Violet.Не пропускайте „ИРИНА” в програмата на 23-тия София Филм Фест! ... още »
Една от мисиите на киното е да ни пренесе в един прекрасен свят, който ни позволява да избягаме и да забравим за проблемите си. И все пак, за да се създаде този съвършен свят, режисьорите полагат максимални усилия като използват редица практични трикове и хрумки. За да не сте изцяло в неведение какви тайни методи използва седмото изкуство, за да пресъздаде действителността, ще ви разкрием някои от тях… Вечно мокрият асфалт Забелязали ли сте, че в нощните сцени героите винаги карат по мокри пътища, сякаш е валяло? Причината за това е, че просто мокрият асфалт изглежда по-естетичен. Освен това снимането на мокър път през нощта дава контраст и отразява светлината по-добре.Фалшивите тълпи В много филми статистите се използват за създаване на големи тълпи. Това обаче е много скъпо за бюджета за продукциите, така че режисьорите често използват други методи: създават „ефекта на тълпата“, като правят снимка на малка група хора под прав ъгъл и "довършват" тълпата с помощта на компютърни технологии. Друг метод са надуваемите манекени, които са използвани във филма „Речта на краля“.Сухото мляко е дрога Разбира се, никой не смята, че наркотиците, показани във филмите, са истински. Като правило, тяхната роля в Холивуд се играе от мляко на прах, витамини или захар...,…а царевичният сироп е кръв Няма универсална рецепта за това как се прави филмовата кръв, но най-често се използва царевичен сироп, леко оцветен с боя за храна. Ако пък филмът е черно-бял, кинаджиите използват шоколадов сос.Реквизити за еротичните сцениЗа да симулира чувствена еротична сцена и да не смути актьорите твърде много, екипът на филма често използва различни трикове и реквизити: поставят се малки възглавници между партньорите, а актрисите обличат дискретно бельо в цвета на тялото им. Режисьорът Джон Туртурро споделя, че веднъж е накарал Кейт Уинслет да седне върху гимнастическа топка, за да може тя да имитира секс сцена.Безопасни цигариНе се изненадвайте, ако любимият ви актьор, който популяризира в социалните си мрежи здравословния начин на живот, пуши цигари една след друга на екрана. Такова пушене не вреди на здравето му, тъй като обикновено се използват билкови цигари без никотин. В края на краищата, за да снимате една сцена, в която човек пуши, често са нужни поне 10 дубъла - това сериозно би навредило на здравето на актьора, ако например винаги героят му е пушач.Мини специални ефекти За да не претоварват бюджета на филма, режисьорите търсят други начини за създаване на някои особено скъпи специални ефекти (например, ако трябва да взривят голяма сграда или кола). Много от тях използват компютърни технологии, но най-често се използват мини копия на обекти: небостъргачи, самолети и т.н. Те изглеждат много по-правдоподобни от изкуствено създадените анимирани компютърни дубликати.Ядливо стъкло Рядко в екшън филм няма сцена, при която някой герой не принуден да преминава през прозорец, разбивайки стъклото. Традиционно за тези моменти се използва стъкло от захар. Тя не може да бъде разграничена от истинското стъкло на пръв поглед, безопасна е и също така е много вкусна. Въпреки това, режисьорите днес по-често предпочитат много тънко пластмасово стъкло, което върши същата работа, но звучи много по-скучно.Диалог в колата Когато героите участват в безкрайни разговори в автомобил, а шофьорът по-често гледа към пасажерите, отколкото към самия път, започваш интуитивно да се страхуваш за живота на актьорите. Запазете спокойствие- те са в безопасност. За да се заснеме такава сцена, кино професионалистите поставят автомобила върху платформа, дърпана от друго превозно средство.Млечни облаци За да накарат зловещи облаци да се съберат над даден град, режисьорите използват патентована машина, наречена „Танк Клауд“. Тя инжектира боя или мляко в голям резервоар за вода, който се освобождава над снимачната площадка. И ако трябва да изобразят НЛО сред облаците, както в „Деня на независимостта“, те просто използват голямо фризби. Динята – основен източник на звуковеЗа да създадат зрелищен саундтрак, звуковите инженери трябва да използват различни трикове. Масовите стрелби се заменят успешно от фойерверки, а звукът от крилете на птиците се симулира, като се прелистват страници на книгата. И все пак главният помощник на звукоинженерите е диня – чрез нея може да възпроизведете звука на разцепване на главата, удар по лицето или напукване на яйце от дракон.ДАС ... още »
Ролята на Желязната лейди определено е предизвикателство пред всяка актриса. Сега с него предстои да се сблъска и Джилиан Андерсън. Тя ще играе Маргарет Тачър в четвъртия сезон на сериала „Короната“.Звездата от „Досиетата Х“ подписа договор за участие, но няма да я видим скоро в тази роля. Все пак тепърва предстои да гледаме третия сезон на прочутия сериал за английското кралско семейство, който ще бъде излъчен по Netflix по-късно тази година. В него ще видим Оливия Колман, която ще замести Клер Фой в ролята на кралица Елизабет II. Тобиаз Мензис пък ще замести Мат Смит като принц Филип. Ще видим и Хелена Бонъм Картър в ролята на принцеса Маргарет.Действието в новия сезон започва през 1963 г. и представя зараждането на Бийтълс-манията, както и спечелването на Световното първенство по футбол от Великобритания през 1966 г. Очакваме в него да видим и други известни личности като Камила Паркър Боулс.Действието в четвърти сезон ще се развива през 70-те. Тогава Тачър е избрана за първата жена министър-председател на страната и управлява с желязна ръка от 1979 до 1990 г.Наскоро Андерсън фокусира внимание с участието си в друг сериал – „Sex Education“, отново по Netflix. В него тя играе секс терапевт с проблематичен син тийнейджър. Интересът към сериала е доста силен и вече се заговори за негово продължение. ... още »
Ако „Фантастични животни: Престъпленията на Гринделвалд“ толкова ви е впечатлил, че вече очаквате следващата част от магическата сага, ще трябва да се запасите с повече търпение. „Уорнър“ обявиха, че снимките на третия филм ще се забавят повече от очакваното. Вместо да започнат през юли, както бе обявено още миналата година, те ще стартират в края на есента на тази година.Причина за това е необходимостта от повече време за подготовка. Този път от студиото решиха да не прибързват излишно, за да може филмът да се получи максимално добре. За момента се очаква премиерата му да се състои през 2020 г.Друга причина за забавянето на снимките са претоварените графици на звездите от поредицата. Сред тях най-сложен е този на Езра Милър, който отново ще видим в ролята на Кридънс Бербон. Той трябваше да се снима във филма за своя супергерой Светкавицата, но заради „Фантастични животни 3“, снимачния период бе отложен за края на 2019 г. Сега въпросът е дали „Светкавицата“ ще бъде отложен за нова дата или снимките му ще започнат по-рано от очакваното. Все пак след успеха на „Аквамен“ интересът към нов филм по комиксите на DC е още по-голям.В крайна сметка отлагането на снимките на третата част от поредицата на Дж. К. Роулинг сигурно ще има положителен ефект. Поне на това се надяват от „Уорнър“, след като втория филм се представи доста под очакванията и приходите му от 648,8 милиона долара са далеч от всички останали заглавия от магьосническата вселена. Дори критиците и феновете реагираха със смесени чувства на „Престъпленията на Гринделвалд“. Така че творческия екип, начело с режисьора Дейвид Йейтс със сигурност ще има нужда от повече време, за да напипа магическата формула. А освен това се говори, че в третия филм ще видим други познати герои от света на Хари Потър. ... още »
Нямаше как новият трилър на М. Найт Шиамалан да не превземе върха в САЩ. „Стъкления“ дебютира с 40,5 милиона долара – малко над резултата на „На парчета“, предишния филм на същия режисьор, който излезе точно преди две години. Макар че надеждите бяха за повече приходи, новият филм с Джеймс Макавой се представя доста добре, при положение че бюджета му е едва 20 милиона.В останалата част от света „Стъкления“ спечели 48,5 милиона. Най-големи са приходите му в Русия (5,2 милиона), следвани от Мексико (4,5 милиона) и Великобритания (4,3 милиона). За момента той изпреварва с 13 % постигнатото от „На парчета“ в дебютния му уикенд.Бившият шампион „Недосегаемите“ се нареди втори с 15,6 милиона долара. До момента новият филм с Кевин Харт е спечелил почти 44 милиона в САЩ и малко над 4 милиона в останалата част от света.На трето място изненадващо се класира новата анимация „Dragon Ball Super: Broly“. За този уикенд филмът спечели 10,6 милиона долара, но тъй като премиерата му в САЩ беше в сряда, до момента той е с приходи от малко над 21 милиона. А това е доста впечатляващо, при положение, че той се прожектира на по-малко от 500 екрана.Малко след него остана безспорния хит „Аквамен“ с 10,3 милиона долара. Приходите на филма на Джеймс Уан в САЩ вече са над 304 милиона, а в останалата част от света достигнаха почти 760 милиона. С общи приходи от 1,06 милиарда той изостава само с 21 милиона от „Черният рицар: Възраждане“, за да се превърне в най-касовия хит по комиксите на DC. ... още »
Толкова много филми са спрягани за фаворити за най-добър филм. Но никой май не слагаше в списъка „Green Book“. Филмът на Питър Фарели обаче се очертава с най-големи шансове за „Оскар“. Само преди две седмици той спечели три награди „Златен глобус“, включително за най-добър мюзикъл или комедия. Сега историята по истински случай с Виго Мортенсън и Махершала Али бе отличена с приза на името на Дарил Ф. Занук за най-добър филм според Продуцентката гилдия на Америка.Разбира се, това съвсем не означава, че той със сигурност ще спечели „Оскар“ за най-добър филм. Все пак в 29-годишната история на тази награда 20 пъти нейните фаворити са печелили и най-важната статуетка на Американската киноакадемия. Правилото бе затвърдено миналата година с триумфа на двете церемонии на „Формата на водата“.За най-добър анимационен филм поредното си отличие спечели „Спайдър-мен: В Спайди-вселената“. За най-добър документален филм бе обявен „Won’t You Be My Neighbor?“.В телевизионните категории отново триумфираха познати заглавия. „The Americans“ бе обявен за най-добър драматичен сериал, а „The Marvelous Mrs. Maisel“ за най-добър комедиен сериал. За най-добър лимитиран сериал бе отличен втория сезон на „The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story“, а за най-добър телевизионен филм бе обявена новата версия на „451 градуса по Фаренхайт“. ... още »
“Малцина умеят да бъдат старци”.- Франсоа дьо ЛарошфукоТой е вкиснат, огорчен и ядосан (най-вече на себе си). Годините са минали неусетно и на почти 90-годишна възраст, Ърл Стоун (Клинт Истууд) се оказва обречен на самота, с няколко долара в джоба, собственик на ръждясал пикап-ветеран. Дъщеря му го ненавижда искрено и откровено, бившата му съпруга не пропуска възможността да го ухапе и единственият член на семейството му, който се радва на присъствието му и не го наритва грубо е внучката му. Ърл Стоун е бивш цветопроизводител, чиито бизнес е смазан от конкуренцията в Интернет. Когато мексиканската мафия узнава, че той няма простъпки и полицейско досие като водач на МПС, предложението за “сътрудничество” с взаимна изгода идва логично. Така пенсионерът Стоун, ветеран от корейската война, става трафикант на наркотици. Радост за гангстерите и кошмар за специализираните полицейски инстанции, без особени усилия, той доставя в Чикаго все по-големи пратки. И всичко върви по мед и масло, докато вътрешен преврат в престъпната йерархия не променя мениджърския стил на работа и условията на трудовия договор. Десет години след “Гран Торино”, Клинт Истууд е отново на екрана, като заема и мястото зад камерата като режисьор. Междувременно, методично и ежегодно, той продължи да пълни киносалоните като продуцент и режисьор експлоатирайки изключително успешно патриотичните чувства на средностатическия американец. “Трафикантът” е вдъхновен от реални факти и разказва за реален персонаж - Лио Шарп, обявен официално за “най-възрастният наркотрафикант на планетата”. Клинт Истууд използва неговата история, за да отправи поглед към собствения си житейски път и умело преплита лични елементи с историята на прототипа, като дори ангажира собствената си дъщеря Алисън за ролята на дъщерята на Шарп - Айрис. Той не се срамува да се покаже в днешния си вид, който е далеч от мръсният инспектор Хари или Блонди - Пистолеросът без име. Нещо повече, той превръща напредналата си възраст (88 години!) в основно драматургично средство и ефикасно оръжие, което му позволява да “пробие екрана” с актьорското си присъствие.“Трафикантът” е почти философски разказ за Залеза. Залезът на една епоха, на един живот, и съвсем логично е просмукан с меланхолия, разочарование и носталгия. По различни поводи Ърл Стоун поглежда назад в битието си, за да направи равносметка (често пъти горчива) на решенията, които е взел и за безвъзвратно пропуснатите възможности да бъде с близките си. Той е безпомощен свидетел на света, който се разпада, а това го прави жалък, объркан и огорчен. Клинт Истууд не е чужд на известно морализаторство, нужно според него на съвременното младо поколение в епохата на мобилните телефони, които той ненавижда. Неговият персонаж е тъжен, дори трагичен, но и едновременно симпатичен в желанието си да залепи счупените чинии и трудната задача да го стори. Със своята елегична атмосфера и екранно послание, “Трафикантът” напомня до голяма степен забележителното сътрудничество между Дарън Аронофски и Мики Рурк в “Кечистът” (2008). “Трафикантът” е драматичен съспенс, следващ каноните на жанра, структурно построен с простота и лекота издаващи опит и владеене на елементите на киноезика. Клинт Истууд отдавна няма какво да доказва в киноиндустрията и очевидно е създал “последния си филм” заради удоволствието да разказва истории с послание за тези, които могат да четат между редовете. Задълбочен философски размисъл, лична изповед и откровение за преходните и непреходните стойности, той измества на заден план повърхностния въпрос за творческа “лебедова песен” или реквием на един голям творец. ... още »
След успеха на българската лента "Случаят Кюри" и най-вече заради положителната оценка на малките зрители, поредицата продължава със “Случаят Тèсла”, който е втори самостоятелен филмов проект от детска поредица. Главните роли във филма отново са поверени на чаровните: Зорница Иванова (Рая) и Мартин Паунов (Тони), а от от изключително важно значение за режисьора на филма Андрей Хадживасилев, е да се запази позитивният поглед към науката, като отличителен образователен сюжетен елемент. Основна роля в действието ще играят още взаимоотношенията между героите и техните първи любовни трепети или тъй нареченото “харесване” в тази възраст, както и грижата към природата. Оригиналният сценарий е на Виктория Иванова, а продуценти отново са Пламен Йорданов и Андрай Хадживасилев."В последната година българското детско кино най-сетне се съживи с няколко нови заглавия, надявам се това да е трайна тенденция, а не моментна мода. Затова нашият екип продължава да работи усилено в тази посока, защото детската публика заслужава най-голямо внимание." споделя режисьорът Андрей Хадживасилев.Детският филм “Случаят Кюри” спечели наградата за „Най-добър детски филм” на VI Международен Филмов фестивал „Славянска приказка”, откри украинския детски международен фестивал за кино, театрално и тв. творчество "Златен Ключ" 2018. Участва още на 14-я Международен фестивал на детския и младежки филм Rolan – Ереван, Армения; на Международен фестивал на детския филм Junior Fest – Пилзен, Чехия; през 2019 ще участва в Guwahati International Children Film Festival 2019 (GICFF) - Индия. Филмът имаше над 200 прожекции на голям екран в България, последните сред които по случай откриването на Пловдив като Европейска столица на културата и Деня на българското кино. А телевизионното излъчване на “Случаят Кюри” събра пред малкия екран близо половин милион зрители.“Случаят Тèсла” е съвременна история за приключенията на вече 10-годишните Тони и Рая, които са станали приятели след предишните перипетии от "Случаят Кюри". Като обещаващ млад “изобретател”, Тони разработва уред за синтез на безжично електричество, вдъхновен от ексцентричния учен Никола Тесла. Тони силно вярва, че откритието му ще разреши световната енергийна криза. За негово разочарование се налага да замине на лагер със съучениците си. Кани за компания любимата си приятелка и съседка Рая, която приема с радост, защото за пореден път е изоставена от вечно пътуващите си родители. Оцеляването сред природата съвсем няма да е единственото препятствие, което очаква Тони. Главатарят на местните скаути Виктор ревнува от Тони, решава да провали научните му опити и да спечели сърцето на Рая, докато тя разплита загадката за тайнствен върколак, бродещ в гората.rn ... още »